ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مسترکارت با رونمایی از «اعتبارنامه رمزنگاری»، تجربه تراکنش‌های ارز دیجیتال را متحول می‌کند

2024/05/30
10:11
51

شرکت خدمات مالی چندملیتی، مسترکارت، با راه‌اندازی سرویس «اعتبارنامه‌ی ارز دیجیتال» خود، گامی قابل توجه در بهبود سهولت استفاده و امنیت تراکنش‌های نظیر به نظیر (P2P) در حوزه ارزهای دیجیتال برداشته است.

این سرویس جدید به کاربران صرافی‌های منتخب ارز دیجیتال امکان می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال را به جای استفاده از آدرس‌های بلاکچینی که طولانی و خواندن آن‌ها دشوار است، با استفاده از یک «نام مستعار اعتبارنامه‌ی ارز دیجیتال مسترکارت» ارسال و دریافت کنند.

راه‌حل نوآورانه‌ی مسترکارت برای تراکنش‌های بلاکچینی

مسترکارت در تاریخ 30 می در X اعلام کرد: «این راه‌حل نه تنها آدرس‌های پیچیده‌ی کیف پول را با نام‌های کاربری آسان برای استفاده جایگزین می‌کند، بلکه تراکنش‌های بلاکچین را نیز امن، شفاف و در دسترس عموم قرار می‌دهد.»

اعتبارنامه‌ی ارز دیجیتال مسترکارت با تأیید کاربران بر اساس استانداردهای امنیتی خود، فرآیندی ایمن را برای اختصاص یک نام مستعار منحصربه‌فرد به هر کاربر رقم می‌زند. متعاقباً، هنگام ارسال ارز دیجیتال، این سرویس اعتبار نام مستعار کاربر و سازگاری شبکه گیرنده با توکن و بلاکچین مرتبط با تراکنش را بررسی می‌کند.

این فرآیند تأیید تضمین می‌کند که تراکنش‌ها تنها در صورتی انجام شوند که آدرس گیرنده از دارایی یا شبکه فرستنده پشتیبانی کند. بدین ترتیب، از بروز خطاهای انسانی و گم شدن وجوه دیجیتال جلوگیری به عمل می‌آید. علاوه بر این، نام‌های مستعار می‌توانند از کلاهبرداری‌های «مسمومیت آدرس» که در آن مهاجمان کاربران را فریب می‌دهند تا ارز دیجیتال خود را به آدرس‌های جعلی ارسال کنند، محافظت نمایند.

در حال حاضر، این سرویس در صرافی‌های Bit2Me، Lirium و Mercado Bitcoin در دسترس است و به‌زودی در کشورهای برزیل، شیلی، فرانسه، گواتمالا، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو، پرتغال، اسپانیا، سوئیس و اروگوئه نیز راه‌اندازی خواهد شد. سخنگوی شرکت مسترکارت در مصاحبه‌ای با Decrypt اعلام کرد که کشورهای اروپایی بیشتری نیز به این لیست اضافه خواهند شد.

ورود مسترکارت به دنیای گسترده‌ی ارزهای دیجیتال

مسترکارت بیان کرد: «تراکنش‌های نظیر به نظیر تنها یکی از موارد استفاده‌ی بالقوه‌ی اعتبارنامه‌ی ارز دیجیتال مسترکارت است. بسته به نیاز بازار و الزامات تطبیق‌پذیری، این سرویس می‌تواند در آینده از NFTها، بلیط‌فروشی و سایر راه‌حل‌های پرداخت نیز پشتیبانی کند.»

علاوه بر صرافی‌ها، سرویس اعتبارنامه‌ی ارز دیجیتال مسترکارت از کیف پول‌های Foxbit و Lulubit نیز پشتیبانی می‌کند. کیف پول Lulubit از مزایای ادغام با صرافی Lirium بهره‌مند است.

مارتین کوپاچ، مدیر ارشد عملیات Lirium، اظهار داشت: «با اعتبارنامه‌ی ارز دیجیتال مسترکارت، ما می‌توانیم ضمن تضمین سطح بالاتری از انطباق، قابلیت ردیابی تمامی تراکنش‌های بلاکچین را حفظ کرده و تجربه‌ای کاربری فوق‌العاده را در اختیار کاربران قرار دهیم.»

پیش‌تر در این ماه، مسترکارت برای آزمایش فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) به منظور تسهیل تسویه انتقال دارایی‌های دیجیتال بین شرکت‌ها، به یک کنسرسیوم متشکل از بانک‌های بزرگ پیوست. دارایی‌های موجود در شبکه‌ی آزمایشی شامل پول بانک‌های تجاری، اوراق خزانه ایالات متحده، پول بانک مرکزی و بدهی با درجه سرمایه‌گذاری است که معمولاً با استفاده از سیستم‌های مجزا معامله می‌شوند.


منبع : Cryptonews