ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تلاش تیم Worldcoin برای جلب سرمایه‌گذاری در آرژانتین با رئیس‌جمهور این کشور

2024/05/30
10:18
53

تلاش‌های تیم Worldcoin برای جلب حمایت رهبران جهان در روز چهارشنبه وارد مرحله جدیدی شد. در این روز، هیئتی از سازمان غیردولتی «ابزار برای بشریت» (Tools for Humanity) به رهبری سم‌آلتمن، مدیرعامل OpenAI و الکس بلانیا، از بنیانگذاران این سازمان، با خاویر مایلی، رئیس‌جمهور آرژانتین دیدار کردند. محور اصلی این ملاقات، بحث در خصوص سرمایه‌گذاری‌های بالقوه در کشور آرژانتین بود.

سازمان «ابزار برای بشریت»، که توسط بلانیا و آلتمن تأسیس شده، توسعه‌دهنده اصلی پروژه Worldcoin به شمار می‌رود. طبق بیانیه رسمی منتشر شده، «در طول این نشست، هیئت سازمان «ابزار برای بشریت» در مورد پیشرفت‌های هوش مصنوعی، راهکارهای آمادگی برای مواجهه بشر با هوش مصنوعی و همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری بالقوه در آرژانتین با رئیس‌جمهور مایلی به گفتگو پرداخت.»

پروژه Worldcoin با وجود مواجهه با نظارت دقیق برخی از دولت‌ها، اخیراً تلاش‌های قابل توجهی را برای بهبود وجهه خود در حوزه حفاظت از داده‌های شخصی در پیش گرفته است. ماه گذشته، هیأتی از این سازمان با رهبران دولتی در مالزی دیدار و گفتگو کرد.

با انتخاب خاویر مایلی، که ظاهراً از طرفداران بیت‌کوین شناخته می‌شود، به عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین در اواخر سال گذشته، برخی ناظران انتظار داشتند که این رویداد زمینه‌ساز افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال در این کشور شود. با این حال، برخی از مقررات رونمایی‌شده در ماه آوریل، تردیدهایی را در مورد تعهد دولت مایلی به پیشبرد حوزه ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

پروژه Worldcoin با اهدای توکن WLD خود به افرادی که اسکن عنبیه چشم انجام می‌دهند، امکان اثبات انسانیت آن‌ها را فراهم می‌آورد. این پروژه یکی از معدود ابتکارات و شرکت‌هایی است که در راستای توسعه ابزارهای اثبات انسانیت در عصر پیشرفت‌های هوش مصنوعی و باور به افزایش حضور هوش مصنوعی در اینترنت فعالیت می‌کند.


منبع : The block