ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

جنسیس ۲.۲ میلیارد دلار دارایی رمزنگاری را به شرکت‌کنندگان برنامه‌ی وام‌دهی بازگرداند

2024/05/30
10:42
54

شرکت ورشکسته‌ی وام‌دهی ارز دیجیتال، جنسیس، مبلغ ۲.۱۸ میلیارد دلار رمزارز را بین ۲۳۲,۰۰۰ کاربر شرکت‌کننده در برنامه‌ی وام‌دهی با بهره‌ی Gemini Earn توزیع کرد. این توزیع پس از تأیید طرح فصل ۱۱ توسط قاضی دادگاه ورشکستگی نیویورک در هفته‌ی گذشته صورت گرفت.

جمینی در پستی در X اعلام کرد که تقریباً کل دارایی‌های دیجیتال (۹۷ درصد) که به عنوان پرداخت اولیه از برنامه‌ی Gemini Earn بدهکار بودند، اکنون در حساب‌های کاربران در دسترس قرار گرفته‌اند. این اتفاق ۱۸ ماه پس از تعلیق برنامه در نوامبر ۲۰۲۲ رخ می‌دهد.

رقم بازگردانده‌شده به کاربران Earn، بیشتر از مقدار اولیه‌ی پیش‌بینی‌شده است. در ماه فوریه، جمینی و جنسیس به توافقی برای توزیع ۱.۸ میلیارد دلار بین کاربران رسیدند. قرار بود توزیع ظرف دو ماه آغاز شود، اما منوط به تأیید دادگاه بود.

جمینی برنامه‌ی اختیاری به نام Earn ارائه می‌داد که در آن مشتریان می‌توانستند دارایی‌های رمزنگاری خود را برای دریافت بهره به این شرکت قرض دهند. این برنامه که در اوایل سال ۲۰۲۱ با همکاری جنسیس راه‌اندازی شد، بازگشت ۷.۴ درصدی روی سپرده‌ها را وعده می‌داد. با این حال، جمینی پس از آنکه جنسیس نتوانست بیش از ۹۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های بدهکار به جمینی را بازپرداخت کند، مجبور شد در ژانویه ۲۰۲۳ برنامه‌ی Earn را تعطیل کند.

باقیمانده‌ی سهام Earn طی ۱۲ ماه آینده بازگردانده می‌شود

طبق این پست، تمامی کاربرانEarn ، ۱۰۰ درصد دارایی‌های دیجیتال خود را به صورت عین (همان ارز دیجیتال) پس خواهند گرفت.

جمینی گفت: «این به این معنی است که، برای مثال، اگر شما یک بیت‌کوین در برنامه‌ی Earn قرض داده باشید، یک بیت‌کوین دریافت خواهید کرد. همچنین به این معنی است که هر گونه افزایش ارزش دارایی‌های شما از زمان قرض دادن به برنامه‌ی Earn را دریافت خواهید کرد.»

در حالی که بیشتر وجوه بازگردانده شده است، کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که باقیمانده‌ی سهام خود را طی یک سال آینده دریافت کنند.

فروش سهام در «صندوق اعتماد بیت‌کوین» برای بازپرداخت وجوه‌ی Earn پس از ناتوانی جنسیس

بازگرداندن پول به کاربران Gemini Earn فرآیند ساده‌ای نبود. جمینی و جنسیس اختلاف نظر قابل توجهی در مورد نحوه‌ی بازگرداندن دارایی‌ها داشتند.

جنسیس به عنوان بخشی از برنامه‌ی خود برای بازپرداخت به کاربران، در ماه فوریه از دادگاه مجوز فروش سهامی را که در یک «صندوق اعتماد بیت‌کوین» (Grayscale Bitcoin Trust) در اختیار داشت، دریافت کرد. این فروش شامل ۳۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱.۳ میلیارد دلار بود.

در نوامبر ۲۰۲۲، جنسیس در بازپرداخت حدود ۱ میلیارد دلار وام که مشتریان جمینی از طریق برنامه‌ی Earn ارائه کرده بودند، ناتوان ماند. این ناتوانی منجر شد تا این شرکت تنها دو ماه بعد اعلام ورشکستگی کند.


منبع : Cryptonews