ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری آمریکا و انگلیس در زمینه "Sandbox" اوراق بهادار دیجیتال

2024/05/31
11:49
66

هستر پیرس، کمیسیونر بورس و اوراق بهادار آمریکا، در حال فشار برای ایجاد یک "Sandbox" مشترک اوراق بهادار دیجیتال بین آمریکا و بانک انگلستان است. این ابتکار به کسب و کارها اجازه می دهد تا ابزارهای مالی نوآورانه را در یک محیط کنترل شده آزمایش کنند.

این Sandbox به شرکت ها دسترسی به فناوری هایی مانند فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) برای آزمایش های خود می دهد. پیرس، که به دلیل حمایت صوتی خود از نوآوری های ارزهای دیجیتال شناخته شده است، در بیانیه ای در روز چهارشنبه گفت که هدف از این ابتکار آزمایش این است که آیا DLT می تواند کارایی در صدور، معامله و تسویه اوراق بهادار را بهبود بخشد و در عین حال از سرمایه گذاران، بازارها و ثبات مالی محافظت کند.

او گفت: "تجربه در انگلستان و سایر نقاط نشان داده است که Sandbox ها می توانند به نوآوران کمک کنند تا "نوآوری های خود را در شرایط واقعی آزمایش کنند". "یک Sandbox می تواند مسیر مناسبی را برای شرکت های کوچک و مخرب برای ورود به بازارهای بسیار تنظیم شده برای رقابت با شرکت های بزرگتر ارائه دهد."

هدف Sandbox آمریکا و انگلیس ساده سازی مقررات در حوزه های مختلف قضایی است

بر اساس طرح پیرس، شرکت ها می توانند ایده های خود را در Sandbox با مقررات یکسان در سراسر آمریکا و انگلستان آزمایش کنند. این امر مانع از پیمایش قوانین مختلف در هر حوزه قضایی می شود.

شرکت های شرکت کننده در Sandbox این انعطاف را خواهند داشت که مجموعه ای از مقررات را برای فعالیت تحت آن انتخاب کنند. محیط Sandbox همچنین فرصت ارزشمندی را برای شناسایی و رفع هرگونه ضعف طراحی یا اجرا قبل از عرضه گسترده فراهم می کند.

SEC برنامه ریزی کرده است که Sandbox برای اکثر شرکت ها، به استثنای شرکت هایی که سابقه تخلف دارند، باز باشد. همچنین به دنبال نظرات عمومی برای ایجاد یک فهرست واضح از فعالیت هایی است که می توان در Sandbox آزمایش کرد. مشارکت به طور معمول دو سال به طول می انجامد.

در همین حال، FinHub متعلق به SEC به شرکت ها در ارسال اطلاعیه های مشارکت و اخذ مجوزهای لازم برای آزمایش های خود کمک خواهد کرد. شرکت ها باید مشارکت خود در برنامه Sandbox را به صورت عمومی اعلام کنند.

اقدامات ضد تقلب و محدودیت فعالیت، امنیت را تضمین می کند

SEC در طول برنامه نظارت را حفظ خواهد کرد، مقررات ضد تقلب موجود را اعمال خواهد کرد و محدودیت هایی را برای دامنه فعالیت های مجاز در Sandbox تعیین خواهد کرد.

پیرس گفت: "در حالی که اجازه دادن به شرکت ها برای انتخاب شرایط نظارتی خود ممکن است در برخی محافل نظارتی اضطراب ایجاد کند، برای افزایش شانس آنها برای معافیت دائمی یا عدم اقدام، شرکت ها باید به شرایط معقول پایبند باشند. "شرکت ها یک سیستم نظارتی را انتخاب می کنند که به اعتقاد آنها از سرمایه گذاران و بازارها محافظت می کند تا موفقیت بلندمدت خود را با کمیسیون به حداکثر برسانند."

پیرس پیش از این مخالفت خود را با اتکای SEC به اقدامات اجرایی برای مقررات، به ویژه در مورد ارزهای دیجیتال، ابراز کرده بود. او همچنین از زمان انتظار طولانی برای تایید ابزارهای سرمایه گذاری مانند صندوق های قابل معامله بیت کوین (ETF) انتقاد کرد.

او همچنین استدلال کرده است که به جای تکیه صرف بر اقدامات اجرایی پس از وقوع، باید از ابتدا دستورالعمل های واضحی را تعیین کرد. او پیشنهاد می کند که این تأکید بر مقررات پیشگیرانه، با اجازه دادن به شرکت ها برای بحث های آزاد درباره انطباق بدون ترس از مجازات، نوآوری را تقویت کند.


منبع : Cryptonews