ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کارمند سابق دویچه بانک به 41 ماه حبس به دلیل کلاهبرداری رمزنگاری محکوم شد

2024/05/31
19:19
57

راشاون راسل، کارمند سابق دویچه بانک و کارگزار ثبت شده در FINRA، در سن 28 سالگی به دلیل کلاهبرداری در حوزه رمزارز و کلاهبرداری با استفاده از انتقالات الکترونیکی به 41 ماه زندان محکوم شد. این کلاهبرداری منجر به از دست رفتن 1.5 میلیون دلار سرمایه گذاری شده توسط قربانیان شد.

راسل روز پنجشنبه توسط قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، هکتور گونزالز، محکوم شد و به پرداخت بیش از 1.5 میلیون دلار غرامت به قربانیان طرح کلاهبرداری خود محکوم گردید. راسل در سپتامبر 2023 به کلاهبرداری با استفاده از انتقالات الکترونیکی و کلاهبرداری با استفاده از ابزار دسترسی اعتراف کرد.

راسل از دارایی‌های قربانیان برای قمار استفاده می‌کرد

وزارت دادگستری آمریکا (DoJ) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بین نوامبر 2020 تا آگوست 2022، راسل در یک طرح کلاهبرداری دست داشته است. او با وعده‌های دروغین مبنی بر استفاده از سرمایه آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در رمزارز و کسب بازدهی بالا و گاهی تضمین شده، چندین قربانی را تشویق به سرمایه‌گذاری با خود کرد.

وزارت دادگستری در بیانیه‌ای گفت: "راسل بخش زیادی از دارایی‌های قربانیان را به نفع شخصی خود، برای قمار و برای بازپرداخت به سرمایه‌گذاران دیگر، به طور نامناسب تصاحب کرد. راسل همچنین بارها در بازپرداخت سرمایه اصلی قربانیان و ارائه نرخ بازدهی وعده داده شده به آنها شکست خورد. پس از درخواست برخی از قربانیان برای بازپرداخت سرمایه‌گذاری‌هایشان، راسل به دروغ اعلام کرد که برای آنها پول حواله کرده است."

وزارت دادگستری گفت که بین سپتامبر 2021 تا ژوئن 2023، راسل حداقل 97 کارت اعتباری یا بدهی و حداقل 43 کارت شناسایی به نام اشخاص ثالث، اغلب از کمدهای باشگاه‌های ورزشی در نیویورک و نیوجرسی، به دست آورد. وزارت دادگستری گفت که راسل این وسایل را با هدف استفاده از آنها برای انجام تراکنش‌های غیرمجاز به دست آورده است.

راسل پیش از این یک کارگزار ثبت شده در FINRA (Financial Industry Regulatory Authority) بود. دویچه بانک در این پرونده که راسل در آن دخیل بوده، متهم به هیچ تخلفی نشده است.


منبع : Cryptonews