ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صرافی Coinbase کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به تلاش برای نابودی صنعت کریپتو متهم کرد.

2024/05/31
19:29
58

صرافی Coinbase در آخرین تلاش خود برای قانون‌گذاری، استدلال کرد که یک دادگاه تجدیدنظر باید به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دستور دهد تا شروع به نوشتن قوانین برای کریپتو کند.

Coinbase در خلاصه پایانی 36 صفحه‌ای که روز جمعه در دادگاه تجدیدنظر برای حوزه سوم ارائه شد، گفت: شرکت‌های کریپتو در یک "وضعیت دوگانه" گرفتار شده‌اند. این شرکت‌ها در حالی که از سوی SEC به رعایت قوانین فراخوانده می‌شوند، با "دعاوی بی‌پایان" این آژانس به دلیل عدم رعایت این قوانین مواجه می‌شوند و SEC نیز از نوشتن قوانین جدید خودداری می‌کند.

Coinbase در خلاصه خود گفت: "این الگوی رفتاری یک تلاش عمدی برای نابود کردن یک صنعت با مطالبه غیرممکن و پیگرد قانونی شرکت‌هایی است که در دستیابی به آن شکست می‌خورند."

Coinbase افزود که این آژانس در حال تلاش برای ایجاد یک تغییر عمده در سیاست است.

این صرافی گفت: "SEC ادعا می‌کند که موضع آن در مورد دارایی‌های دیجیتال هرگز تغییر نکرده است. اما این ادعا نادرست است و شواهد متناقض SEC چیزی جز اظهارات انتزاعی نیست که کاربرد قوانین اوراق بهادار به دارایی‌های دیجیتال به "حقایق و شرایط" بستگی دارد."

اوایل این ماه، SEC در پاسخ به درخواست Coinbase برای قانون‌گذاری گفت که این صرافی نمی‌تواند آن را مجبور به نوشتن قوانین جدید کند. این آژانس استدلال کرد که نام‌گذاری مقررات موجود دارایی‌های دیجیتال به عنوان "غیرقابل اجرا" غیرمنطقی است.

سال‌ها درخواست برای شفافیت نظارتی

Coinbase و SEC سال‌هاست بر سر نیاز به قانون‌گذاری بحث می‌کنند. Coinbase برای اولین بار در جولای 2022 از SEC درخواست کرد تا یک فرآیند رسمی قانون‌گذاری را برای "ارائه راهنمایی برای صنعت کریپتو" آغاز کند. اگرچه SEC مقررات خاص کریپتو را معرفی نکرده است، اما در سال گذشته قوانینی را پیشنهاد کرده است که در مورد کریپتو اعمال می‌شود. به عنوان مثال، SEC یک قانون نگهداری را دوباره بررسی کرد که الزام می‌کرد مشاوران سرمایه‌گذاری ثبت‌شده، کریپتو را نزد یک متولی واجد شرایط ذخیره کنند که باید از الزامات خاصی پیروی کند. Coinbase در روز جمعه پاسخ داد و گفت که قوانین SEC "نامناسب" هستند.

SEC همچنین در سال گذشته اقدامات اجرایی علیه پلتفرم‌ها و پروژه‌های کریپتو انجام داده است. این آژانس در یک پرونده جداگانه در ژوئن از Coinbase به دلیل اداره پلتفرم خود بدون ثبت شکایت کرد. در همین حال، صنعت کریپتو از SEC به دلیل آنچه بسیاری آن را "تنظیم از طریق اجرای" می‌نامند، انتقاد کرده‌اند، در حالی که گری جنسلر، رئیس SEC، استدلال کرده است که اکثر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند و باید به طور مشابه با سایر سرمایه‌گذاری‌ها تنظیم شوند.

Coinbase در نهایت سعی کرد این آژانس را مجبور کند که در مورد درخواست قانون‌گذاری خود پاسخ مثبت یا منفی بدهد و در آوریل 2023 از SEC شکایت کرد. SEC بعداً درخواست قوانین جدید را رد کرد و رئیس جنسلر گفت که قوانین موجود در حال حاضر برای کریپتو اعمال می‌شود. جنسلر همچنین در آن زمان گفت که بخش مهمی از مسئولیت SEC تعیین چگونگی تخصیص منابع است. وی تأکید کرد که بازار کریپتو در مقایسه با سایر بازارهای سرمایه که این آژانس بر آنها نظارت دارد، کوچک است.


منبع : The block