ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

توافق مایکل سیلر و میکرواستراتژی با وزارت دادگستری ایالات متحده در خصوص اتهام فرار مالیاتی

2024/06/04
10:39
57

دادستانی کل ناحیه کلمبیا موفق به حل و فصل پرونده‌ای به ارزش ۴۰ میلیون دلار علیه مایکل سیلر، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت میکرواستراتژی، به اتهام فرار مالیاتی بر درآمد گردید. این رقم، طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در تاریخ ۳ ژوئن، بزرگترین مبلغ جریمه دریافتی در تاریخ این دادستانی برای فرار مالیاتی محسوب می‌شود.

بر اساس این توافق، آقای سیلر و شرکت میکرواستراتژی هیچ‌گونه تخلفی را نپذیرفته‌اند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که این توافق برای اجتناب از پیچیدگی‌های حقوقی بیشتر و تسهیل روند دادرسی انجام شده است.

برایان شوالب، دادستان کل ناحیه کلمبیا، طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

«آقای مایکل سیلر، مدیرعامل و سرمایه‌گذار برجسته در حوزه فناوری، مبلغ ۴۰ میلیون دلار را به عنوان جریمه فرار مالیاتی بر درآمد به ناحیه کلمبیا پرداخت خواهد کرد. این مبلغ، بزرگترین جریمه‌ای است که تاکنون برای فرار مالیاتی در تاریخ ناحیه کلمبیا دریافت شده است. شواهد نشان می‌دهد که آقای سیلر نه تنها قانون را زیر پا گذاشته، بلکه به طور علنی از طرح فرار مالیاتی خود صحبت کرده و دیگران را نیز به پیروی از آن تشویق نموده است.»

شایان ذکر است که آقای سیلر یک طرفدار پرشور بیت‌کوین است و شرکت میکرواستراتژی در حال حاضر مالک بیش از ۲۰۰,۰۰۰ واحد بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۱۴ میلیارد دلار می‌باشد.

اتهامات فرار مالیاتی

این پرونده ناشی از ادعاهایی است که بر اساس آن، آقای سیلر در دوره‌ای که ساکن ناحیه کلمبیا بوده است، از پرداخت بیش از ۲۵ میلیون دلار مالیات بر درآمد فرار کرده است.

دادستانی کل ناحیه کلمبیا آقای سیلر را متهم کرده است که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ با شرکت میکرواستراتژی برای ارائه‌ی اسناد مالیاتی جعلی همکاری داشته است. در این اسناد به دروغ عنوان شده بود که محل اقامت وی در ایالت‌های ویرجینیا یا فلوریدا قرار دارد که از نرخ‌های پایین‌تر مالیات بر درآمد برخوردار می‌باشند.

با این حال، دادستانی کل ادعا می‌کند که آقای سیلر در آن دوره «در یک پنت‌هاوس مجلل به وسعت ۷۰۰۰ فوت مربع در جرج‌تاون سکونت داشته و مالک چندین قایق تفریحی بوده که در اسکله واشنگتن پهلو می‌گرفته‌اند.»

آقای شوالب در ادامه افزود:

«آقای سیلر به طور غیرقانونی وانمود کرده است که در حوزه‌های قضایی با مالیات پایین‌تر زندگی می‌کند تا از پرداخت مالیات بر صدها میلیون دلار درآمد همه این‌ها در حالی که در یک پنت‌هاوس مجلل در جرج‌تاون زندگی می‌کرد و مالک چندین قایق تفریحی بوده که در اسکله واشنگتن پهلو می‌گرفته‌اند اجتناب نماید.»

تأثیرات بر سهام MSTR

این توافقنامه ظاهراً هیچ تأثیر منفی بر قیمت سهام شرکت میکرواستراتژی (با نماد MSTR) نداشته است.

اطلاعات وب‌سایت یاهو فاینانس نشان می‌دهد که قیمت سهام MSTR در روز اعلام این خبر حدود ۷ درصد افزایش یافته و در زمان نگارش این متن با قیمت ۱۶۱۵ دلار معامله می‌شود. این روند، ادامه‌ای بر روند صعودی سهام‌های مرتبط با بیت‌کوین است که در سال جاری تاکنون ۱۳۳ درصد رشد داشته است.

قابل ذکر است که سهام شرکت میکرواستراتژی به تازگی به شاخص MSCI World اضافه شده است. همچنین، شرکت بلک‌راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، ۴۰۲۰ سهم از MSTR را به ارزش تقریبی ۶.۱ میلیون دلار خریداری کرده است.


منبع : Cryptoslate