ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری دویچه بانک با بیت‌پاندا برای ساده‌سازی تراکنش‌های رمزارز

2024/06/04
18:51
57

دویچه بانک روز سه‌شنبه برای تسهیل فرآیند واریز و برداشت وجه مشتریان، قراردادی با صرافی ارز دیجیتال بیت‌پاندا امضا کرد.

به طور معمول، کسب و کارهای حوزه‌ی رمزارز، به‌ویژه پس از فروپاشی چندین بانک متمرکز بر این حوزه در سال ۲۰۲۳، با مشکلاتی در زمینه برقراری ارتباط با شرکای بانکداری سنتی مواجه بوده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد دویچه بانک در اقدامی که نشانه‌ی پذیرش روزافزون این حوزه است، در حال ایجاد پلی میان ارزهای دیجیتال و امور مالی سنتی می‌باشد.

این همکاری به کاربران بیت‌پاندا امکان می‌دهد تا ارزهای سنتی خود را از طریق دویچه بانک واریز و برداشت نمایند. این امر از آن جهت حائز اهمیت است که برخی از بانک‌ها در حال حاضر محدودیت‌هایی را برای انتقال وجه به صرافی‌های ارز دیجیتال اعمال می‌کنند.

۴ میلیون کاربر بیت‌پاندا با گسترش پشتیبانی دویچه بانک از ارزهای دیجیتال، از مزیت برخوردار می‌شوند

همکاری دویچه بانک با بیت‌پاندا تازگی ندارد. این بانک هم‌اکنون خدمات بانکی برای عملیات اروپایی این صرافی در اتریش و اسپانیا ارائه می‌دهد و به آن‌ها در مدیریت تراکنش‌ها با ارزهای مختلف کمک می‌کند.

بیت‌پاندا که در سال ۲۰۱۴ در وین تأسیس شد، ادعا می‌کند ۴ میلیون کاربر دارد و با مؤسسات متعددی همکاری می‌کند. این صرافی مجموعه‌ی وسیعی از بیش از ۲۸۰۰ دارایی دیجیتال، شامل بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال به همراه سهام و صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) را ارائه می‌دهد.

کیلیان تالهامر، رئیس جهانی بخش راه‌حل‌های بازرگانی در دویچه بانک، اظهار داشت: «همکاری با بیت‌پاندا با مشارکت فعالانه با بازیگران پیشرو در این صنعت، یک نقطه عطف کلیدی است که ما از طریق آن به شکل‌دهی این اکوسیستم نوظهور می‌پردازیم.»

درخواست مجوز و مشارکت‌ها، نشان‌دهنده‌ی استراتژی آینده

تنها ماه گذشته، بانک مرکزی پیشرو آلمان، بادن-وورتمبرگ (LBBW)، برای ارائه‌ی خدمات نگهداری ارز دیجیتال که انتظار می‌رود اواخر امسال راه‌اندازی شود، با بیت‌پاندا همکاری کرد.

شرکت زیرساخت رمزارز سوئیسی، تائورس، در ماه اکتبر برای ایجاد خدمات نگهداری ارز دیجیتال به همراه عرضه‌ی توکن‌سازی شده برای مشتریان خود، با دویچه بانک همکاری نمود

دویچه بانک طی چند سال گذشته، مشارکت خود را در حوزه‌ی رمزارز افزایش داده است. این بانک در ژوئن ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از استراتژی مداوم خود برای ارائه دسترسی به بازارها و دارایی‌های رمزارز به مشتریانش، درخواست مجوز نگهداری دارایی دیجیتال را از نهاد نظارت مالی آلمان ارائه کرد.


منبع : Cryptonews