ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پالیگان لبز با خرید Toposware به دنبال تقویت قابلیت‌های اثبات دانش صفر خود است

2024/06/04
19:24
49

شرکت پلیگان لبز، توسعه‌دهنده شبکه بلاکچینی پالیگان، امروز از خرید کمپانی تحقیقاتی و مهندسی بلاکچین توپوسور خبر داد. این سومین خرید عمده پلیگان لبز در حوزه دانش صفر (ZK) طی کمتر از سه سال است. پیش از این، این شرکت اقدام به خرید Hermez و Mir در سال ۲۰۲۱ کرده بود.

این اقدام، ادغام فناوری دانش صفر و یکپارچه‌سازی وب ۳ را در بستر پالیگان تسریع می‌بخشد.

مدیرعامل پلیگان لبز، مارک بوارون، ضمن ابراز خرسندی از این خرید اعلام کرد: «تخصص تیم توپوسور در رمزنگاری و دانش صفر، همراه با مهارت‌های مهندسی برجسته آن‌ها، این شرکت را به شریکی ایده‌آل برای پیشبرد چشم‌انداز ما در ایجاد یک وب ۳ یکپارچه تبدیل می‌کند. همکاری‌های پیشین ما در توسعه اثبات‌گر نوع ۱ و فعالیت‌های توپوسور در زمینه یکپارچه‌سازی بلاکچین‌ها، نشان‌دهنده تناسب بالای این شرکت برای کمک به توسعه و گسترش اثبات‌گر ما و لایه تجمعی (AggLayer) در آینده است.»

اثبات‌گر zkEVM نوع ۱، محصول همکاری مشترک پلیگان لبز و توپوسور است. این فناوری به هر زنجیره‌ای که با ماشین مجازی اتریوم سازگار باشد، امکان می‌دهد تا از فناوری اثبات دانش صفر بهره‌مند شده و به شبکه اتریوم متصل شود.

لازم به ذکر است، این خرید زمینه‌ساز پیوستن شبکه اثبات سهام پالیگان به لایه تجمعی و گذار آن به یک زنجیره امن‌شده با ZK می‌شود. لایه تجمعی، چشم‌انداز پلیگان برای اتصال بلاکچین‌های لایه ۱ مختلف در یک اکوسیستم واحد است که تراکنش‌های بدون درز را بین آن‌ها تسهیل می‌کند.

تئو گوتیر، از اعضای توپوسور، ضمن ابراز هیجان از این همکاری گفت: «ما از پیوستن به تیم‌های تحقیق و توسعه و مهندسی متمرکز بر ZK پلیگان لبز و مشارکت در یکپارچه‌سازی وب ۳ از طریق لایه تجمعی، بسیار خرسندیم. پروتکل‌های پالیگان هم‌اکنون به عنوان راه‌حل‌های پیشرو در زمینه مقیاس‌پذیری بلاکچین شناخته می‌شوند و لایه تجمعی بدون شک، فعالیت‌های فنی پلیگان را در آینده به سطحی کاملاً جدید ارتقاء خواهد داد.»

این اقدام همچنین می‌تواند به جلب توجه بیشتر به سمت شبکه پالیگان کمک کند. چرا که توکن MATIC این شبکه در سال ۲۰۲۴ عملکرد ضعیف‌تری نسبت به رقبای خود داشته است. ارزش کل قفل‌شده (TVL) پالیگان تنها ۳.۲ درصد رشد سالانه را نشان می‌دهد که در مقایسه با افزایش چشمگیر ۲۹۴ درصدی شبکه Base، بسیار ناچیز است. علاوه بر این، توکن MATIC با افت ۳۰ درصدی قیمت در سال جاری، با مشکل یافتن تکانه در روند صعودی فعلی بازار ارزهای دیجیتال مواجه است.


منبع : Cryptobriefing