ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

گری گنسلر :افشای اطلاعات به تنهایی برای حفاظت از صرافی‌های رمزارز کافی نیست

2024/06/06
10:16
50

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، روز چهارشنبه اعلام کرد که مأموران فدرال ممکن است همچنان به اقدام‌های اجرایی علیه صرافی‌های رمزارز ادامه دهند، حتی اگر این پلتفرم‌ها ریسک محصولات خود را به سرمایه‌گذاران خرد افشا کنند.

گنسلر در مصاحبه‌ای با CNBC گفت صرافی‌های رمزارز که اطلاعات را افشا می‌کنند، در صورتی که در بازار دستکاری کنند، از شکایت‌های نهادهای نظارتی مصون نیستند. وی اضافه کرد که این شرکت‌ها در صورتی که اطلاعات "گمراه‌کننده" منتشر کنند که منجر به سرمایه‌گذاری معامله‌گران در محصولاتی شود که در غیر این صورت در آنها سرمایه‌گذاری نمی‌کردند، نیز از دعاوی حقوقی محافظت نمی‌شوند.

گنسلر گفت: "افشا لزوماً از یک بازیگر بد محافظت نمی‌کند. نمی‌توان با سادگی اطلاعات را افشا کرد و مشکل را حل کرد."

گنسلر همچنین گفت که بیشتر شرکت‌های رمزارز هنوز هیچگونه افشای اطلاعاتی انجام نمی‌دهند. او به مصاحبه‌کنندگان CNBC گفت که صرافی‌های رمزارز مدت‌هاست به شکلی عمل می‌کنند که در بازارهای مالی سنتی هرگز مجاز نبوده‌اند عمل کنند.

در سال‌های اخیر، SEC برخورد سخت‌گیرانه‌تری با صنعت دارایی‌های دیجیتال داشته است، به‌ویژه پس از فروپاشی صرافی رمزارز FTX. این سازمان از صرافی‌های Kraken و Binance شکایت کرده و همچنان در حال پیگیری یک پرونده مدنی علیه بزرگترین صرافی رمزارز ایالات متحده بر اساس حجم معاملات روزانه، Coinbase است.


منبع : The block