ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

داده‌های استخدامی آمریکا، کاهش احتمالی نرخ بهره و چشم‌انداز بازار ارزهای دیجیتال

2024/06/06
10:32
53

گزارش ملی اشتغال ماه می موسسه‌ی ADP حاکی از افزایش ۱۵۲ هزار نفری اشتغال است که پایین‌تر از رقم مورد انتظار ۱۷۵ هزار نفر و کمترین میزان افزایش از ماه ژانویه به شمار می‌رود. شاخص ADP تغییرات ماهانه‌ی اشتغال در بخش‌های غیرکشاورزی و خصوصی را اندازه‌گیری می‌کند و نتیجه‌ی کمتر از حد انتظار، نشانه‌ای از کند شدن رشد اشتغال و دستمزد تلقی می‌شود.

داده‌های اخیر فعالیت‌های اقتصادی حاکی از احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و ایجاد یک سناریوی مطلوب برای بازار ارزهای دیجیتال است.

خانم آورلی بارتر، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در شرکت نانسن، بر این باور است که این نتیجه در کنار سایر داده‌های فعالیت‌های واقعی مانند فروش خرده‌فروشی، تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه اول و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت (CAPEX)، نمایانگر تعدیل رشد اقتصادی و سرد شدن بازار کار آمریکا است.

وی می‌افزاید: «تا زمانی که رشد اقتصادی کند شود اما منقبض نشود، به احتمال زیاد شاهد کاهش نرخ بهره‌ی آمریکا و تقویت بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود. با توجه به داده‌های فعلی، نمی‌توان گفت که افت سرعت رشد اقتصادی بیش از حد نگران‌کننده است.»

خانم بارتر همچنین به بخش خدمات اشاره می‌کند که بر اساس آخرین نظرسنجی کسب‌وکار PMI همچنان با روند مثبتی روبرو است. وی خاطرنشان می‌کند که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، پیش‌تر اعلام کرده است در صورت افزایش بیکاری همراه با تورم بالا، ترجیح او کاهش نرخ بهره خواهد بود.

«بنابراین، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در حال پیش‌بینی اقدام حمایتی فدرال رزرو در صورت مواجهه با داده‌های ضعیف، اما نه چندان ضعیف، از رشد اقتصادی هستند. آمار حقوق و دستمزد روز جمعه احتمالا به نقطه‌ی عطف مهمی در این سناریو تبدیل خواهد شد.»

چشم‌انداز مثبت برای ژوئن در بازار ارزهای دیجیتال

فعالان صنعت ارزهای دیجیتال همانطور که کریپتو بریفینگ گزارش داده است، انتظار یک «ژوئن درخشان» را برای بازار دارند. با توجه به تایید راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اتریوم (ETH) در ایالات متحده، این ماه می‌تواند با جهش قابل توجهی در قیمت ETH همراه باشد.

علاوه بر این، حرکت رو به جلوی قیمت ETH می‌تواند منجر به رشد گسترده بازار آلت‌کوین‌ها شود و به «تابستان میم‌کوین‌ها» منجر شود. این اصطلاح اشاره به پتانسیل تکرار رونق بازار برخی از ارزهای دیجیتال با ماهیت سرگرمی در سال جاری مشابه با رونق بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سال ۲۰۲۱ دارد. در نتیجه، ممکن است شاهد خروج موقت بخشی از سرمایه‌ی خرده‌فروشی از پروژه‌های با بازدهی بالا و ورود آن به بازار ارزهای دیجیتال باشیم.

همچنین انتخابات پارلمان اروپا که قرار است بین ۶ تا ۹ ژوئن برگزار شود، می‌تواند منجر به اتخاذ رویکردی طرفدارتر نسبت به ارزهای دیجیتال در اتحادیه اروپا و در نتیجه مقررات مطلوب‌تری شود.


منبع : Cryptobriefing