ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شبکه‌ی Base تحت حمایت کوین‌بیس، از رقبای خود پیشی می‌گیرد و به دنبال تسخیر بازار لایه ۲ است

2024/06/06
10:54
55

شبکه‌ی Base که از حمایت صرافی قدرتمند کوین‌بیس برخوردار است، شاهد رشد چشمگیری در فعالیت و ارزش کل قفل‌شده (TVL) است. این امر نشان‌دهنده‌ی پذیرش قابل توجه و توجه جامعه‌ی رمزارز به این راه‌حل لایه ۲ اتریوم می‌باشد. رشد Base همزمان با راه‌اندازی کیف پول هوشمند کوین‌بیس صورت گرفته است. این کیف پول یک راه‌حل خودنگهداری است که با هدف جذب بیش از ۱ میلیارد کاربر به دنیای بلاکچین طراحی شده است.

افزایش چشمگیر فعالیت شبکه

شبکه‌ی Base در روز گذشته با پشت سر گذاشتن رقبای قابل توجهی مانند آربیتروم و اپتیمیزم، بالاترین میزان تراکنش روزانه را در میان شبکه‌های لایه ۲ اتریوم ثبت کرد.

بر اساس داده‌های به دست آمده از پلتفرم معتبر تحلیل بلاکچین « GrowThePie»، تعداد تراکنش‌های Base در تاریخ ۴ ژوئن با افزایش ۷.۱ درصدی به ۲.۷ میلیون رسید، در حالی که این رقم برای آربیتروم ۱.۸۹ میلیون بود.

داده‌های پلتفرم «لایت بیت» نیز این فعالیت چشمگیر را تایید می‌کند. این پلتفرم نشان می‌دهد که Base به طور متوسط ۳۱.۳۷ تراکنش در ثانیه (TPS) پردازش می‌کند، در حالی که این رقم برای آربیتروم حدود ۲۲ تراکنش در ثانیه است.

این جهش در فعالیت شبکه منجر به رشد قابل توجهی در ارزش کل قفل‌شده (TVL) در این شبکه‌ی لایه ۲ شده است. بر اساس گزارش «لایت بیت»، TVL شبکه‌ی Base با افزایش ۸.۶۸ درصدی به ۷.۶۴ میلیارد دلار رسیده است و به TVL شبکه‌ی اپتیمیزم (۷.۷۶ میلیارد دلار) نزدیک شده است. در حال حاضر، سهم اپتیمیزم و Base از بازار لایه ۲ به ترتیب ۱۶.۴۲% و ۱۶.۱۷% است، در حالی که آربیتروم با ۴۰% سهم همچنان پیشتاز است.

علاوه بر این، داشبوردِ تحلیل داده‌های زنجیره‌ای «Dune Analytics» که توسط تحلیلگر شناخته‌شده «کوفی» طراحی شده است، نشان می‌دهد که Base طی سه ماه گذشته، پردرآمدترین شبکه‌ی لایه ۲ بوده است. طبق اطلاعات این داشبورد، درآمد Base در ماه‌های مارس، آوریل و می به ترتیب ۱۶.۸۸ میلیون دلار، ۱۲.۹۰ میلیون دلار و ۶.۹۸ میلیون دلار بوده است.

کارشناسان بازار بر این باورند که فعالیت شبکه‌ی Base پس از اجرای به‌روزرسانی «دنکن» در ماه مارس به طور قابل توجهی افزایش یافت. این به‌روزرسانی با معرفی «پروتودانکشاردینگ»، کارمزد گس را برای راه‌حل‌های لایه ۲ مانند Base به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

کیف پول هوشمند کوین‌بیس: راه‌حلی برای ورود آسان‌تر به دنیای بلاکچین

صرافی کوین‌بیس محصول مورد انتظار خود، کیف پول هوشمند، را به بازار معرفی کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که کیف پول هوشمند، چالش‌های قابل توجهی را که باعث شده ورود به دنیای بلاکچین «کند، گران و دشوار» باشد، برطرف می‌کند.

بر اساس اعلام این صرافی: «کیف پول هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهد تا تنها در چند ثانیه یک کیف پول رایگان، امن و خودنگهدار ایجاد کنند. این کیف پول فرایند ورود به دنیای ارزهای دیجیتال را ساده می‌کند، تعداد تراکنش‌هایی که باید امضا شوند را کاهش می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد تا به طور یکپارچه از موجودی خود در کوین‌بیس بر روی بلاکچین استفاده کنند.»

این کیف پول خودنگهدار در ابتدا از هشت شبکه‌ی مختلف از جمله Base، اتریوم، اپتیمیزم، آربیتروم، پالیگان، آوالانچ، بایننس و زورا پشتیبانی خواهد کرد.


منبع : Cryptoslate