ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بای‌بیت علی‌رغم ابهامات قانونی، پذیرای کاربران چینی می‌شود

2024/06/06
10:59
52

صرافی ارز دیجیتال بای‌بیت در اقدامی غیرمنتظره، اقدام به حذف چین از لیست کشورهای با محدودیت دسترسی به خدمات خود نموده است. این رویکرد در تضاد با موضع خصمانه‌ی علنی چین در قبال تجارت ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد.

خبرگذاری CryptoSlate  در تاریخ ۵ ژوئن صحت این خبر را با بررسی وب‌سایت بای‌بیت تایید کرد. شایان ذکر است که این لیست همچنان کشورهایی نظیر ایالات متحده، انگلستان، کانادا، سنگاپور و هنگ کنگ را شامل می‌شود.

هنوز مشخص نیست که آیا بای‌بیت مجوز فعالیت قانونی در چین را اخذ کرده است یا خیر. با این حال، تحلیلگران بازار بر این باورند که این اقدام می‌تواند منجر به جذب میلیون‌ها کاربر چینی به این پلتفرم شود.

صبح امروز، رسانه‌ی وو بلاکچین گزارش داد که صرافی بای‌بیت امکان ثبت‌نام برای کاربران چینی را فراهم کرده است. این گزارش همچنین حاکی از نگرانی‌‌های ایجاد شده در میان کارمندان داخلی بای‌بیت در پی این تصمیم می‌باشد.

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، بای‌بیت با پردازش بیش از ۴ میلیارد دلار تراکنش در ۲۴ ساعت گذشته، دومین صرافی بزرگ ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات به شمار می‌رود. داشبورد ذخایر صرافی شرکت تحلیل بلاکچین نانسن نشان می‌دهد که مشتریان بای‌بیت دارایی‌هایی به ارزش بالغ بر ۷ میلیارد دلار را در این پلتفرم نگهداری می‌کنند.

تاکنون بای‌بیت اظهارنظر رسمی در خصوص این رویداد یا پاسخگویی به درخواست‌های توضیحی نداشته است.

رویکرد ضد رمزارز چین

تصمیم بای‌بیت برای حضور در بازار چین، با توجه به سیاست‌های سختگیرانه‌ی این کشور در قبال صنعت ارزهای دیجیتال، اقدامی غیرمنتظره تلقی می‌شود. چین در سال ۲۰۱۳ اقدام به ممنوعیت تراکنش‌های رمزارزی نمود و این ممنوعیت را در سال ۲۰۲۱ به فعالیت‌های استخراج رمزارز نیز تعمیم داد.

این فضای نظارتی خصمانه، منجر به خروج برخی پلتفرم‌های رمزارزی نظیر بایننس و اچ‌تی‌اکس (صرافی سابقاً با نام هووبی) از بازار چین شد. این صرافی‌ها پس از ممنوعیت ارائه خدمات صرافی‌های خارجی به سرمایه‌گذاران چینی توسط مقامات، ناچار به توقف فعالیت در سرزمین اصلی چین گردیدند.

با وجود ممنوعیت‌های اعمال شده، گزارش‌ها حاکی از یافتن راه‌های جایگزین برای مشارکت در بازار رمزارز توسط معامله‌گران چینی است. بر اساس گزارش چینالیسیس، چین به عنوان سومین کشور آسیایی با بالاترین فعالیت‌های رمزارزی شناخته می‌شود. این گزارش همچنین بیانگر دریافت تراکنش‌هایی به ارزش ۸۶.۴ میلیارد دلار توسط رمزارزهای چینی در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ می‌باشد.


منبع : Cryptoslate