ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رابین هود در راستای توسعه بین‌المللی، صرافی رمزارز Bitstamp را تصاحب می‌کند

2024/06/06
17:05
60

شرکت کارگزاری رابین هود، در اقدامی راهبردی برای گسترش فعالیت‌های خود در بازارهای بین‌المللی، با صرافی رمزارز Bitstamp جهت انعقاد توافقنامه‌ی خرید به ارزش بالقوه‌ی ۲۰۰ میلیون دلار به توافق رسید.

جزئیات این توافق که به صورت نقدی انجام خواهد پذیرفت، روز پنجشنبه منتشر شد. نهایی شدن این فرآیند منوط به اخذ مجوزهای لازم از نهادهای نظارتی و طی شدن روال مرسوم بستن قرارداد در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی شده است.

بر اساس این بیانیه، بانک سرمایه‌گذاری بارکلیز کپیتال به‌عنوان مشاور مالی انحصاری رابین هود و شرکت سرمایه‌گذاری گلکسی دیجیتال پارتنرز نیز به همین منوال برای Bitstamp عمل کرده‌اند.

صرافی Bitstamp که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شده است، با برخورداری از بیش از ۵۰ مجوز و ثبت‌نام در سطح جهان، از جایگاه باسابقه‌ترین صرافی فعال در حوزه‌ی رمزارز برخوردار است. نهایی شدن این توافق، ضمن افزودن مشتریان خرده‌فروش Bitstamp در اتحادیه اروپا، انگلستان، ایالات متحده و آسیا به زیرمجموعه‌های رابین هود، برای اولین بار این شرکت را به حوزه‌ی مشتریان نهادی رمزارز وارد می‌کند.

یوهان کربرات، مدیرعامل بخش رمزارز رابین هود، ضمن ابراز خرسندی از این توافق عنوان کرد: «این تصاحب، گامی کلیدی در راستای توسعه‌ی تجارت رمزارز ما به شمار می‌رود. صرافی Bitstamp با دارا بودنِ سابقه‌ای طولانی‌مدت و برخورداری از سطح بالای اعتماد، تاب‌آوری خود را در چرخه‌های مختلف بازار به اثبات رسانده و شهرت بسیار مطلوبی در میان سرمایه‌گذاران خرده‌فروش و نهادی رمزارز کسب کرده است. از طریق این مشارکت استراتژیک، جایگاه بهتری برای گسترش فعالیت‌های خود در خارج از ایالات متحده و خوش‌آمدگویی به مشتریان نهادی در رابین هود خواهیم داشت.»

صرافی Bitstamp علاوه بر ارائه‌ی خدمات مبادله‌ی رمزارز با بیش از ۸۵ دارایی قابل معامله، محصولاتی برای سپرده‌گذاری و وام‌دهی نیز ارائه می‌دهد. رابین هود ابراز داشته است که این خدمات، مجموعه‌ی خدمات رمزارز این شرکت را ارتقا خواهد بخشید.

JB گرافتیو، مدیرعامل Bitstamp، ضمن اشاره به سابقه‌ی این صرافی، اظهار داشت: «Bitstamp به‌عنوان قدیمی‌ترین صرافی رمزارز جهان، به یکی از معتبرترین و شفاف‌ترین پلتفرم‌های رمزارز در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود. ادغام پلتفرم و تخصص Bitstamp با زیرساخت رابین هود، تجربه‌ی معاملاتی بهتری را با تعهد مستمر به انطباق با قوانین، امنیت و اولویت قرار دادن مشتری برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.»

لازم به ذکر است که تیم موجود Bitstamp نیز به عنوان بخشی از این توافقنامه به رابین هود ملحق خواهد شد.


منبع : The block