ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بایننس علی‌رغم فشارهای نظارتی، خرید ارز دیجیتال با کارت اعتباری را از سر می‌گیرد

2024/06/07
10:21
58

صرافی بایننس علیرغم افزایش فشارهای نظارتی از سوی مراجع قانونی بین المللی، امکان خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت های اعتباری ویزا و مسترکارت را مجددا برای کاربران خود فراهم کرده است.

طبق بیانیه ای که در تاریخ 6 ژوئن در وبسایت رسمی بایننس منتشر شده است، این صرافی به منظور تسهیل و اطمینان از انجام "تراکنش های روان"، خرید ارز دیجیتال از طریق کارت های بانکی ویزا، مسترکارت و همچنین سیستم انتقال وجه SEPA را از سر گرفته است.

اکنون کاربران بایننس می توانند مستقیما روی پلتفرم این صرافی با استفاده از کارت های ویزا و مسترکارت تا سقف مشخصی، ارز دیجیتال خریداری نمایند. حداکثر میزان خرید برای هر تراکنش با یورو، 5000 یورو (معادل تقریبی 5440 دلار آمریکا) و برای خریدهای دلاری، تا سقف 20 هزار دلار تعیین شده است.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که بایننس در اواخر سال گذشته، خدمات کارت اعتباری ویزا خود را در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) متوقف کرده بود. کارت اعتباری ویزای بایننس به کاربران این امکان را می داد تا دارایی های ارز دیجیتال خود را در حساب بایننس به ارزهای محلی تبدیل کرده و از آن طریق، مستقیما با استفاده از ارز دیجیتال در فروشگاه ها و به صورت آنلاین خرید کنند.

توقف خدمات کارت ویزای بایننس پس از آن رخ داد که این صرافی، سپرده ها و برداشت های یورویی را که به مدت یک ماه پس از قطع همکاری پردازشگر پرداخت، «پایزسِیف»، با این صرافی در سال 2023 در دسترس نبود، مجددا فعال کرد. تا سپتامبر همان سال، مسترکارت نیز همکاری خود را با بایننس در آرژانتین، برزیل، کلمبیا و بحرین به پایان رساند.

این تحولات همزمان با تشدید فشارهای نظارتی از سوی سازمان های مالی بین المللی، به ویژه مقامات ایالات متحده بر بایننس رخ داد. در ژوئن 2023، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) 13 مورد اتهام علیه بایننس مطرح کرد و این صرافی را به سواستفاده از وجوه مشتریان و انجام عرضه های اوراق بهادار ثبت نشده متهم نمود. سه ماه پیش از آن، کمیسیون معاملات آتی کالایی (CFTC) نیز به دلیل عدم ثبت نام بایننس نزد این کمیسیون و نقض بسیاری از دستورالعمل های آن، از این صرافی شکایت کرده بود.

با وجود چالش های نظارتی مداوم، از سرگیری خرید ارز دیجیتال از طریق ویزا و مسترکارت در پلتفرم بایننس، نشان دهنده تلاش این صرافی برای حفظ و ارائه خدمات خود به مشتریان با روش های راحت برای خرید ارز دیجیتال است. این اقدام همچنین می تواند بیانگر تمایل بایننس برای بهبود روابط خود با نهادهای نظارتی بین المللی و تلاش برای انطباق با قوانین و مقررات باشد.


منبع : Cryptobriefing