ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شهادت DTCC در کنگره، پتانسیل انقلابی توکنایز کردن دارایی ها را برجسته کرد

2024/06/07
10:36
56

نادین چاکار، مدیرعامل و رئیس جهانی بخش دارایی های دیجیتال DTCC، در پنجم ژوئن، در مقابل کمیته فرعی دارایی های دیجیتال کمیسیون خدمات مالی مجلس نمایندگان، بر مزایای قابل توجه توکنایز کردن دارایی ها تأکید کرد.

تحول در بازارهای مالی با توکنایز کردن دارایی ها

خانم چاکار در شهادت خود، بر پتانسیل انقلابی توکنایز کردن دارایی های واقعی و پیامدهای آن برای بازارهای مالی ایالات متحده تمرکز کرد. وی همچنین بر نقش حیاتی DTCC در نوسازی صنعت مالی از طریق اوراق بهادار دیجیتال و راه حل های توکنایز کردن صحه گذاشت. این شرکت که بیش از 50 سال است ستون اصلی زیرساخت بازار مالی به شمار می رود، تنها در سال 2023، تراکنش های اوراق بهادار به ارزش خیره کننده 30 کوادریلیون دلار را پردازش کرده است.

چاکار خطاب به قانون گذاران گفت: "توکنایز کردن، تحولی طبیعی در تلاش های ما برای ساده سازی فرآیندهای مالی پیچیده و بهبود عملکرد بازار است."

مزایای کلیدی توکنایز کردن

خانم چاکار در شهادت خود، مزایای قابل توجه توکنایز کردن را در پردازش و مدیریت چرخه عمر دارایی های مالی، مانند اوراق بهادار توکنایز شده، تشریح کرد.

وی توضیح داد که توکنایز کردن، حقوق یا واحدهای مالکیت دارایی را به توکن های دیجیتالی روی یک بلاکچین تبدیل می کند و این پتانسیل را دارد که پردازش دارایی های مالی سنتی را متحول کند.

خانم چاکار بر دو نوع اصلی توکنایز کردن تأکید کرد: توکن های دوقلوی دیجیتال و توکن های اوراق بهادار. هر دو نوع توکن با هدف ساده سازی تراکنش ها، کاهش هزینه ها و گسترش دسترسی سرمایه گذاران طراحی شده اند.

ایشان گفتند: "توکنایز کردن با امکان انجام تراکنش های سریع تر و کارآمدتر، کاهش ناکارآمدی های پردازش و مدیریت بهتر تطابق پذیری، منجر به افزایش کارایی و کاهش هزینه ها می شود."

چاکار همچنین خاطرنشان کرد که توکنایز کردن می تواند با افزایش خودکارسازی و دسترسی بیشتر به داده ها، دارایی ها را در دسترس سرمایه گذاران بیشتری قرار دهد و بدین ترتیب، پایگاه سرمایه گذاران را گسترش دهد.

ملاحظات و چالش های پیش رو

با وجود پیشرفت های امیدوارکننده، چاکار به چالش های ادغام فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) در سیستم های مالی موجود نیز اذعان کرد.

وی بر ضرورت هماهنگی در کل صنعت، استانداردسازی و چارچوب های نظارتی مستحکم برای رسیدگی به خطرات امنیتی، ملاحظات تطبیق پذیری و مسائل قابلیت همکاری تأکید کرد.

چاکار بر اساس گفته هایش بیان داشت: "گذار به یک سیستم مالی مبتنی بر DLT، یک کار عظیم خواهد بود. این امر مستلزم تلاش های هماهنگ از کل اکوسیستم مالی، از جمله نهادهای نظارتی، برای ایجاد یک زیرساخت دارایی دیجیتال امن و انعطاف پذیر است."

درخواست همسو سازی مقررات توکنایز کردن

خانم چاکار از قانون گذاران خواست تا مقررات توکنایز کردن را با چارچوب های مالی موجود همسو کنند و از اصل "فعالیت مشابه، ریسک مشابه، مقررات مشابه" حمایت کرد.

وی همچنین خواستار مطالعات بیشتر برای اطمینان از قابلیت اجرای قانونی دارایی های توکنایز شده، انعطاف پذیری عملیاتی و رسیدگی مناسب در چارچوب رژیم های ورشکستگی شد.


منبع : Cryptoslate