ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ترامپ متعهد شد که پس از تصدی مقام، به کارزار بایدن-گنسلر علیه رمز ارزها پایان دهد

2024/06/08
11:23
55

دونالد ترامپ قول داد که سیاست‌های ضد رمز ارزهای رئیس‌جمهور ایالات متحده، جو بایدن، و رئیس SEC، گری گنسلر، را در عرض یک ساعت پس از انتخاب مجدد خود متوقف کند.

مشاور پَلانتیر، جیکوب هلبرگ، اظهارات ترامپ را در طی یک مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی در سانفرانسیسکو در تاریخ ۶ ژوئن بازگو کرد و به هدف ترامپ به عنوان "کارزار بایدن-گنسلر علیه رمز ارزها" اشاره کرد.

بر اساس گفته‌های مدیر اجرایی فناوری و سفیر سابق ترامپ در اتریش، ترور ترینا، ترامپ همچنین در این مراسم خود را به عنوان "رئیس‌جمهور رمز ارزها" توصیف کرد.

عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه، هارمیت دیلون، گفت که ترامپ رمز ارزها را مهم دانسته و حمایت خود از این بخش را اعلام کرده است، اما جزئیات سیاست خاصی در مورد رمز ارزها ارائه نکرده است.

وی همچنین در مورد کارزار سناتور دموکرات، الیزابت وارن، علیه رمز ارزها صحبت کرد.

سرمایه‌گذاران خطرپذیر، دیوید ساکس و چامات پالیهاپیتیا، میزبان این مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی ترامپ بودند که ۱۲ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. بنیان‌گذاران جِمینی، تایلر و کامرون وینکلووس، و مدیران نامشخصی از کوین‌بیس نیز در این مراسم حضور داشتند.

ترامپ و رمز ارزها

ترامپ مدتی طولانی موضعی انتقادی نسبت به رمز ارزها داشت اما اخیراً شروع به نرم‌تر شدن نسبت به آن کرده است. در فوریه، او به نیاز به تنظیم مقررات اذعان کرد اما اشاره کرد که مردم در حال پذیرش بیت‌کوین هستند و از آن در پرداخت‌ها استفاده می‌کنند. او پذیرفت که می‌تواند "با آن به هر طریقی زندگی کند."

در مارس، ترامپ گفت که قصد ندارد مردم را از استفاده از رمز ارزها منع کند.

او در یک مراسم در مار-آ-لاگو در تاریخ ۸ مه موضع حتی قوی‌تری در حمایت از رمز ارزها ابراز کرد، جایی که او سیاست‌های دولت بایدن را مورد انتقاد قرار داد و گفت که هر کسی که به رمز ارزها علاقه دارد باید به او رأی دهد. کمپین ترامپ در تاریخ ۲۱ مه شروع به پذیرش کمک‌های مالی رمز ارزی کرد، که یک وعده از مراسم مذکور را عملی کرد.

تغییر موضع ترامپ در سراسر چشم‌انداز سیاسی ایالات متحده منعکس می‌شود زیرا رمز ارزها به مسئله‌ای روزافزون مهم در میان رأی‌دهندگان تبدیل شده‌اند. نظرسنجی‌های اخیر نشان داد که بیش از ۲۰٪ از آمریکایی‌ها رمز ارز داشته‌اند و آن را مسئله‌ای کلیدی می‌دانند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت بایدن در حدود زمان فشار ترامپ برای رمز ارز، تلاش‌هایی برای ارتباط با جامعه رمز ارزها آغاز کرد. موضع SEC در مورد ETF‌های اتریوم نیز در ماه گذشته تغییر کرد و انتظارات برای رد شدن آن‌ها را معکوس کرد و در نهایت به تأییدیه‌های ۲۳ مه منجر شد.


منبع : Cryptoslate