ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پلتفرم Bakkt در حال بررسی فروش در میان تحولات صنعت کریپتو

2024/06/08
11:45
61

پلتفرم Bakkt Holdings, بازار دارایی دیجیتال که توسط شرکت مادر بورس نیویورک (NYSE) تاسیس شده است، در حال بررسی گزینه فروش خود در بحبوحه افزایش فعالیت های ادغام و تملیک در حوزه ارزهای دیجیتال است.

بر اساس گزارش BNN Bloomberg، این شرکت برای ارزیابی استراتژی های مختلف از جمله امکان تفکیک دارایی ها، از مشاوره یک شرکت خدمات مالی بهره مند شده است. با این حال، گزارش مذکور تاکید می کند که هنوز هیچ تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و Bakkt ممکن است به عنوان یک نهاد مستقل به فعالیت خود ادامه دهد.

چالش های پیش روی Bakkt

شرکت Intercontinental Exchange، مالک بازارهای آتی برجسته و بورس نیویورک، Bakkt را با سر و صدای زیاد در سال 2018 راه اندازی کرد. در آن زمان، Bakkt با اعلام مشارکت با شرکت های بزرگی مانند Starbucks و مایکروسافت، توجه قابل توجهی را به خود جلب کرد. قابل ذکر است که Kelly Loeffler، مدیرعامل بنیانگذار Bakkt، بعدها به مدت یک سال به عنوان سناتور ایالت جورجیا خدمت کرد.

در اوایل سال جاری، Bakkt پس از ابراز نگرانی در مورد توانایی خود برای ادامه فعالیت، با خطر حذف احتمالی از لیست بورس نیویورک مواجه شد.

Bakkt طیف وسیعی از خدمات از جمله تجارت و نگهداری دارایی های دیجیتال را ارائه می دهد. این شرکت در دوره ای از ادغام در بخش دارایی های دیجیتال و همزمان با رونق مجدد قیمت ارزهای دیجیتال که نزدیک به رکوردهای قبلی است، وارد بازار شد.

در حالی که برخی شرکت ها به دنبال گسترش فعالیت خود هستند، برخی دیگر همچنان با پیامدهای فروپاشی گسترده صنعت که دو سال پیش رخ داد، دست و پنجه نرم می کنند. به عنوان مثال، Robinhood Markets Inc. به تازگی خرید صرافی ارز دیجیتال اروپایی Bitstamp را اعلام کرد، در حالی که Riot Platforms Inc.، یکی از بزرگترین استخراج کنندگان بیت کوین، پیشنهاد خرید رقیب خود، Bitfarms را ارائه داد.

وضعیت مالی Bakkt

Bakkt در سال 2021 از طریق ادغام با یک شرکت سهام عام بی نام (SPAC) وارد بورس شد. این شرکت زیان سه ماهه اول خود را 21 میلیون دلار در برابر درآمد 855 میلیون دلاری اعلام کرد.

با این حال، در روز جمعه، Bakkt از همکاری با شرکت Crossover Markets برای توسعه یک شبکه ارتباطات الکترونیکی ارز دیجیتال (ECN) رونمایی کرد که باعث گسترش بیشتر خدمات آن می شود.

مجوز با ارزش BitLicense که Bakkt از اداره خدمات مالی ایالت نیویورک دریافت کرده است، موقعیت آن را در عرصه پلتفرم های دارایی دیجیتال تقویت می کند. سایر شرکت های مهمی که مجوز فعالیت در نیویورک را دریافت کرده اند عبارتند از صرافی ارز دیجیتال Coinbase Global Inc.، صادرکننده استیبل کوین Circle و شرکت پرداخت دیجیتال Jack Dorsey، Square.

پس از انتشار این خبر، سهام Bakkt با جهشی 15 درصدی به قیمت 22.33 دلار در روز جمعه رسید. در طول هفته، سهام این شرکت شاهد افزایش 27 درصدی بوده است که منجر به ارزش بازار فعلی حدود 300 میلیون دلار شده است. با این حال، لازم به ذکر است که سهام Bakkt در طول سال گذشته حدود 30 درصد کاهش یافته است.

در نوامبر 2023، Bakkt Holdings از گسترش فعالیت خود به بازارهای بین المللی و داخلی خبر داد. این شرکت جزئیات برنامه های خود را برای گسترش قابلیت های ارزهای دیجیتال در سراسر بازارهای جهانی، با هدف ارائه خدمات به شرکای موجود و مشتریان جدید، تشریح کرد.


منبع : Cryptonews