ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

جایگزینی مدیرعامل Io.Net در آستانه عرضه توکن

2024/06/10
11:02
55

Io.Net، یک ارائه دهنده زیرساخت غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا (DePIN) که امکان مشارکت کاربران در یک استخر مشترک پردازش گرافیکی در ازای دریافت توکن را فراهم می‌کند، تنها دو روز پیش از عرضه توکن اصلی خود در Launchpad بایننس، شاهد تغییر در جایگاه مدیرعاملی خود شد.

احمد شدید، یکی از بنیانگذاران Io.Net، روز یکشنبه با انتشار پستی در پلتفرم X، استعفای خود از سمت مدیرعاملی را اعلام کرد و توری گرین، هم بنیانگذار و مدیر ارشد عملیات سابق را به عنوان جانشین خود معرفی نمود.

آقای شدید در بخشی از اعلامیه خود عنوان کرد: "اگرچه در گذشته با اتهاماتی مواجه بوده‌ام، بر آن شدم تا با کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی، مسیر پیشرفت بدون حواس‌پرتی برای Io.Net را هموار سازم و بر دستیابی به رشد و موفقیت آن تمرکز نمایم." ایشان همچنین اعلام کردند که با اختصاص یک میلیون توکن از دارایی شخصی خود به بنیاد اینترنت GPU شرکت، قصد دارند به توسعه اکوسیستم Io.Net یاری رسانند.

توری گرین، مدیرعامل جدید Io.Net، در اعلامیه‌ی خود ضمن اشاره به ادامه مسیر ترسیم شده توسط آقای شدید، بر هدف نهایی شرکت یعنی تبدیل شدن به بزرگترین شبکه محاسباتی هوش مصنوعی جهان و گسترش کاربردهای هوش مصنوعی تاکید کرد. همچنین در این بیانیه، تاریخ یازدهم ژوئن به عنوان زمان عرضه توکن Io.Net در Launchpool بایننس ذکر گردید.

ابهامات پیرامون Io.Net

در حالی که آقای شدید ماهیت "اتهامات" مطرح شده را در اعلامیه خود شفاف‌سازی نکرد، Io.Net طی ماه‌های گذشته مورد انتقاد شدید رقبا در فضای DePIN قرار گرفته است. این انتقادات صحت ادعای Io.Net در خصوص تعداد تراشه‌های GPU ارائه شده توسط این سرویس را زیر سوال می‌برد. پس از آنکه افرادی نظیر مارتین شکرلی به مغایرت‌های گزارش شده در خصوص اندازه شبکه Io.Net اشاره کردند، این شرکت در توضیحی مفصل، مدعی شد که مهاجمین با جعل GPUها قصد کسب پاداش بیشتر از سیستم را داشته‌اند. علاوه بر این، مشارکت‌های گذشته‌ی آقای شدید در پروژه‌های رمزنگاری با زبان عربی نیز مورد ابهام قرار گرفته است.

گرگ اوسوری، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Akash Network، رقیب Io.Net در فضای DePIN، ضمن ابراز خرسندی از اقدامات اصلاحی Io.Net، بر لزوم شفاف‌سازی در خصوص اتهامات مطرح شده تاکید کرد.

آقای شدید در ادامه، با اشاره به قفل چهار ساله‌ی عرضه توکن‌های متعلق به خود، خاطر نشان کرد که سایر سرمایه‌گذاران و اعضای تیم نیز مشمول دوره‌های قفل کوتاه‌تری خواهند بود. وی در پاسخ به یکی از منتقدان در پلتفرم X نوشت: "عرضه توکن‌های من به مدت چهار سال قفل و مشمول حق تقدم است. هیچ سرمایه‌گذار، مشاور یا عضوی از تیم پیش از ژوئن ۲۰۲۵ توکن‌های ماهانه خود را دریافت نخواهد کرد." بر اساس گزارش‌های پیشین The Block، Io.Net موفق به دستیابی به ارزش یک میلیارد دلاری برای توکن خود از طریق دور تامین مالی سری A شده است.

هنگامی که از آقای شدید در خصوص زمان‌بندی استعفا و نزدیکی آن به عرضه توکن سوال شد، وی مجددا در پلتفرم X پاسخ داد: "من ملزم به اتخاذ عاقلانه‌ترین تصمیم به نفع جامعه Io.Net ( $IONation ) هستم. دیگر در این خصوص به من ارتباطی ندارد. این موضوع به همه شما مربوط است."


منبع : The block