ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کره جنوبی در حال طبقه‌بندی برخی NFTها به عنوان دارایی‌های مجازی تحت قوانین جدید ارز دیجیتال است

2024/06/10
11:07
51

کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی (FSC) دستورالعمل‌های جدیدی را برای ارائه شفافیت نظارتی در حوزه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) منتشر کرده است. این دستورالعمل‌ها که در روز دوشنبه توسط خبرگزاری یونهاپ گزارش شده‌اند، رویکرد کره جنوبی در قبال دارایی‌های دیجیتال نوظهور را روشن می‌سازند.

طبق دستورالعمل‌های جدید، کمیسیون خدمات مالی (FSC) قصد دارد برخی از NFT ها را مشابه ارزهای دیجیتال عادی تحت نظارت قرار دهد. این امر مشروط به فقدان ویژگی‌های منحصر به فردی است که NFT ها را از ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند.

گزارش یونهاپ با استناد به این دستورالعمل‌ها اشاره می‌کند که NFT هایی که به صورت انبوه تولید شده و به راحتی قابل معاوضه باشند، قابلیت تقسیم شدن داشته باشند یا برای پرداخت کالا و خدمات مورد استفاده قرار گیرند، از سوی کمیسیون خدمات مالی (FSC) در چارچوب نظارتی به عنوان ارز دیجیتال طبقه‌بندی خواهند شد.

در مقابل، توکن‌های دیجیتالی که قابلیت انتقال نداشته و ارزش اقتصادی اندکی یا اصلاً ندارند، به عنوان NFT های معمولی در نظر گرفته می‌شوند. نمونه‌هایی از این دست شامل NFT های مرتبط با اثبات تراکنش یا NFT های بلیط کنسرت است.

سخنگوی کمیسیون خدمات مالی (FSC) در گفتگو با یونهاپ اعلام کرد مجموعه‌هایی با حدود یک میلیون NFT منتشر شده، قابلیت معامله و استفاده به عنوان روش پرداخت را خواهند داشت، مشابه آنچه برای ارزهای دیجیتال رایج است. با این حال، کمیسیون خدمات مالی (FSC) تاکید کرد که این تمایز از طریق بررسی موردی صورت خواهد گرفت و استانداردی واحد برای تفسیر NFT به عنوان ارز دیجیتال در چارچوب نظارتی وجود ندارد.

مجموعه قوانین جدید کمیسیون خدمات مالی (FSC) همچنین امکان طبقه‌بندی NFT ها به عنوان اوراق بهادار را در صورت وجود ویژگی‌های مشابه با موارد ذکر شده در قانون بازار سرمایه کشور مطرح کرده است.

قانون جدید ارز دیجیتال کره جنوبی

انتشار این دستورالعمل‌ها پیش از اجرای کامل اولین چارچوب نظارتی متمرکز بر ارز دیجیتال کره جنوبی در تاریخ ۱۹ جولای صورت می‌پذیرد. این قانون با عنوان «قانون حمایت از کاربران دارایی مجازی» با هدف ریشه‌کنی اقدامات غیرقانونی در بازار نظیر استفاده از اطلاعات محرمانه برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال، دستکاری قیمت بازار و انجام معاملات تقلبی تدوین شده است.

این قانون همچنین ملزم می‌کند تا ارائه دهندگان خدمات ارز دیجیتال برای محافظت از وجوه کاربران، بیش از ۸۰ درصد از سپرده‌ها را در حافظه سرد (cold storage) نگهداری کرده و در برنامه‌های بیمه‌ای برای جبران خسارت احتمالی کاربران در صورت نقض امنیتی ثبت‌نام نمایند.

قانون جدید بخشی از یک بسته قانونی دو بخشی کره جنوبی است که به دنبال ایجاد یک چارچوب نظارتی جامع برای صنعت ارز دیجیتال می‌باشد. بخش دوم این مقررات که در حال حاضر در حال توسعه است، بر استانداردسازی فرآیند صدور توکن‌های رمزنگاری و افشای اطلاعات برای سرمایه‌گذاران تمرکز خواهد کرد.


منبع : The block