ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک HSBC چین، پیشرو در ارائه خدمات یوآن دیجیتال (e-CNY) به شرکت‌ها

2024/06/10
11:11
56

بانک HSBC چین، به عنوان اولین بانک خارجی در این کشور، خدمات مرتبط با یوآن دیجیتال (e-CNY) را برای مشتریان حقوقی (شرکت‌ها) ارائه می‌کند. این اقدام، گامی بلند در جهت گسترش پذیرش و کاربرد e-CNY در سطح بنگاه‌های اقتصادی تلقی می‌شود.

یوآن دیجیتال، ارز دیجیتال ملی چین است که توسط بانک مرکزی این کشور منتشر شده است. هدف از معرفی این ارز، جایگزینی بخشی از پول نقد در گردش و تسهیل مبادلات مالی است.

طبق اعلامیه رسمی HSBC چین، مشتریان حقوقی این بانک اکنون می‌توانند حساب‌های بانکی شرکتی خود را به منظور مدیریت دارایی‌ها، به حساب‌های e-CNY متصل کنند. این امر، امکان تسویه وجوه و انجام تراکنش‌ها با سرعت و امنیت بیشتر را برای شرکت‌ها فراهم می‌آورد.

به‌عنوان نمونه‌ای از کاربردهای e-CNY، HSBC چین به همکاری خود با یک گروه آموزشی اشاره می‌کند که موفق به دریافت وجوه در قالب یوآن دیجیتال برای شعب خود در شهرهای شانگهای، پکن، گوانگژو، جیاشینگ و سوجو شده است.

با وجود تلاش‌های گسترده بانک مرکزی چین برای توسعه و پذیرش یوآن دیجیتال از طریق اجرای پروژه‌های آزمایشی در سراسر کشور و پرداخت حقوق کارمندان دولتی با این ارز، همچنان موانعی بر سر راه استفاده فراگیر e-CNY وجود دارد. گزارش‌های منتشر شده در South China Morning Post حاکی از آن است که محدودیت‌های کارکردی و نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی موجب تردید برخی از کاربران در استفاده از این ارز دیجیتال شده است.

اقدام اخیر هنگ کنگ در ایجاد امکان راه‌اندازی کیف پول‌های شخصی e-CNY برای تسهیل پرداخت‌های فرامرزی، گامی مثبت در جهت گسترش دامنه کاربرد یوآن دیجیتال به خارج از مرزهای چین به شمار می‌رود.


منبع : The block