ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

نیوزیلندی‌ها ارز دیجیتال را به املاک و مستغلات ترجیح می‌دهند

2024/06/10
11:23
55

تحقیقات اخیر حاکی از افزایش قابل توجه علاقه به ارزهای دیجیتال در میان شهروندان نیوزیلند است، به گونه‌ای که تقریباً نیمی از آن‌ها برای ایجاد ثروت، این حوزه را به املاک و مستغلات ترجیح می‌دهند. این پژوهش که توسط موسسات «پروتکل تئوری» و «ایزی کریپتو» انجام شده، نشان می‌دهد بسیاری از نیوزیلندی‌ها به دلیل سرخوردگی از نظام مالی سنتی، به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

بیش از یک سوم سرمایه‌گذاران اذعان کرده‌اند که حذف بانک‌ها و سایر موسسات مالی، آن‌ها را به سمت ارزهای دیجیتال سوق داده است. این افراد، نهادهای مذکور را مانعی بر سر راه اهداف مالی خود تلقی می‌کنند.

نتایج این نظرسنجی همچنین بیانگر آن است که اکثر مردم بر این باورند که می‌توان به تدریج در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد. این در حالی است که تنها بخش کوچکی چنین نظری را در مورد املاک و مستغلات دارند. یافته مذکور، موید این نکته است که به دلیل هزینه‌های بالای ورود به بازار مسکن، ارزهای دیجیتال از سهولت دسترسی بیشتری نسبت به املاک و مستغلات برخوردارند.

جانین گرینجر، مدیرعامل ایزی کریپتو اظهار داشت: «برای بسیاری از نیوزیلندی‌ها، رویای خانه‌دار شدن به طور فزاینده‌ای دست‌نیافتنی می‌شود. با توجه به چالش‌های مالی نسل‌های جوان‌تر، مگر اینکه ثروتی به ارث ببرند، و تمایل نسل‌های مسن‌تر به تقویت وضعیت بازنشستگی خود، ارز دیجیتال در حال کسب جذابیت بین نسل‌های مختلف است.»

علاقه فزاینده، علیرغم شکاف دانش

استفاده از ارزهای دیجیتال در نیوزیلند با رونق کم سابقه‌ای همراه است و مالکیت این نوع دارایی به بالاترین حد خود رسیده است. بر اساس نتایج این نظرسنجی که روی بیش از ۱۰۰۰ نفر انجام شده، ۱۴ درصد از پاسخ‌دهندگان در حال حاضر یا پیش‌تر صاحب ارز دیجیتال بوده‌اند که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ با افزایش ۴ درصدی همراه بوده است. در همین حال، ۴۵ درصد از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را برای آینده در نظر دارند.

برای بسیاری از شهروندان نیوزیلندی، آرزوی خانه‌دار شدن با شرایط اقتصادی فعلی آن‌ها در تضاد است. در عین حال، پذیرش ارزهای دیجیتال حتی در میان سرمایه‌گذاران نهادی در حال گسترش است.

با وجود افزایش قابل توجه علاقه به ارزهای دیجیتال، ۷۲ درصد از افرادی که هنوز در این حوزه سرمایه‌گذاری نکرده‌اند، اذعان کرده‌اند که دچار سردرگمی هستند و نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند.

مشکل در درک اطلاعات (۶۷ درصد) و نبود راهنمایی قابل اعتماد (۶۷ درصد) موانع اصلی ذکر شده‌اند. نکته قابل توجه آن است که حتی سرمایه‌گذاران فعلی نیز با همین چالش‌ها روبرو هستند.

این یافته‌ها بر نیاز به اطلاعات شفاف‌تر و آموزش بهتر در مورد ارزهای دیجیتال برای پر کردن شکاف بین علاقه و سرمایه‌گذاری واقعی تأکید می‌کند. قابل ذکر است که نیمی از افراد موردنظر خواهان وضع مقررات برای نحوه عملکرد ارائه‌دهندگان ارز دیجیتال هستند.

بازنگری دولت نیوزیلند در مقررات ارز دیجیتال

وزیر امور بازرگانی و مصرف‌کنندگان نیوزیلند در ماه آوریل خواستار بازنگری مقررات و حمایت از توسعه صنعت ارزهای دیجیتال شد. اندرو بیلی، وزیر مذکور، با ابراز نگرانی در مورد کندی پذیرش ارز دیجیتال، از کمک دولت برای پرورش این بخش و ایجاد مقررات مناسب، حمایت کرد.

بانک مرکزی نیوزیلند نیز در حال بررسی راه‌اندازی یک ارز دیجیتال ملی (CBDC) است. این اقدامات نشان می‌دهد که دولت نیوزیلند رویکردی جامع در قبال دارایی‌های دیجیتال در پیش گرفته است و به دنبال تقویت نوآوری در عین حال مدیریت ریسک‌ها می‌باشد.


منبع : Cryptonews