ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

راه‌اندازی نخستین صندوق دیجیتال دارایی در مالزی با مشارکت کراس لایت کپیتال و بانک افین

2024/06/10
17:58
48

در اقدامی پیشرو، شرکت مدیریت سرمایه داخلی مالزی، Cross Light Capital، با بانک Affin برای راه اندازی اولین صندوق دارایی دیجیتال این کشور همکاری کرده است.

طبق گزارش روزنامه The Edge مالزی، صندوق دارایی دیجیتال Performa با هدف ارائه دسترسی به دارایی های دیجیتال از طریق صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) و محصولات قابل معامله در بورس (ETP) به طیف خاصی از مشتریان بانکداری، یعنی مشتریان ممتاز، طراحی شده است.

این صندوق که منحصراً از طریق سرویس اختصاصی بانک Affin با نام Affin Invikta در دسترس است، از طریق ابزارهای سرمایه گذاری معامله شده در بورس، در ارزهای دیجیتال کلیدی مانند بیت کوین و اتریوم و همچنین شرکت های مرتبط با فناوری بلاکچین سرمایه گذاری می کند. برخی از سرمایه گذاری های قابل توجه این صندوق شامل شرکت های پیشرو در حوزه بلاکچین مانند Coinbase Global Inc. و Ubisoft Entertainment SA است.

استراتژی توزیع متوازن برای به حداقل رساندن ریسک

Cross Light Capital اعلام کرده است که صندوق Performa از یک استراتژی توزیع متوازن استفاده می کند. بدین صورت که یک سوم از وجوه به ETP های بیت کوین، یک سوم دیگر به ETP های اتریوم و مابقی به سهام شرکت های مرتبط با فناوری بلاکچین اختصاص خواهد یافت.

جناب آقای جیسون لی، مدیرعامل و مدیر ارشد سرمایه گذاری Cross Light Capital، ضمن ابراز خرسندی از این همکاری بیان داشت: "رویکرد مدیریت فعالانه ما این امکان را برای ما فراهم می سازد تا به شکلی موثر در فضای دارایی های دیجیتال فعالیت کنیم و به مشتریان خود ابزاری سرمایه گذاری پیشرفته و فراتر از طبقات دارایی سنتی ارائه دهیم."

با توجه به ماهیت نوظهور بازار ارزهای دیجیتال، این صندوق عمدتاً برای سرمایه گذاران حرفه ای با تحمل ریسک بالا طراحی شده است. لازم به ذکر است که بر اساس پیش بینی ها، این صندوق در هر دوره یک ساله ممکن است با کاهش سرمایه گذاری بین 30 تا 60 درصد مواجه شود. به همین دلیل، به سرمایه گذاران توصیه می شود دیدگاهی بلندمدت (حداقل پنج تا ده ساله) را برای سرمایه گذاری در این صندوق در نظر بگیرند.

حداقل سرمایه گذاری اولیه برای ورود به این صندوق 1000 دلار آمریکا است. همچنین هزینه فروش اولیه تا سقف 5 درصد و هزینه مدیریت سالانه 2 درصد در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که این صندوق فاقد هرگونه هزینه خروج می باشد.

شرکت MTrustee Bhd به عنوان متولی این صندوق فعالیت خواهد کرد. Crowe Malaysia PLT نیز به عنوان حسابرس مستقل و Interactive Brokers LLP به عنوان کارگزار اصلی و نگهبان دارایی همکاری خواهند نمود.

جناب آقای کالوین گون چنگ یو، رئیس مدیریت ثروت در بانک Affin، ضمن تایید سخنان آقای لی، بر تعهد این بانک برای ارائه ارزش بی نظیر به مشتریان خود از طریق تسهیل دسترسی به صندوق دارایی دیجیتال Cross Light Capital تاکید کرد.

توجهی کوتاه به پرونده ی کلاهبرداری ارز دیجیتال در مالزی

لازم به ذکر است که ماه گذشته، مقامات مالزی موفق به شناسایی و انهدام یک باند کلاهبرداری در حوزه سرمایه گذاری فارکس و ارز دیجیتال شدند که در این کشور فعالیت می کرد. این باند که به پولشویی وجوه حاصل از کلاهبرداری های بین المللی متهم بود، طی سلسله عملیات هایی که از تاریخ 13 تا 21 اردیبهشت ماه در Klang Valley انجام پذیرفت، مورد هدف قرار گرفت. در نتیجه ی این عملیات، هشت مرد محلی و دو زن دستگیر و مقادیر قابل توجهی از دارایی های آنها توقیف شد.

همچنین شایان ذکر است که صنعت ارزهای دیجیتال در ماه آوریل با کاهش قابل توجهی در مجموع ضررهای ناشی از هک و کلاهبرداری مواجه شد. این ماه با پایین ترین مجموع ضررهای ناشی از حملات سایبری و کلاهبرداری مرتبط با ارز دیجیتال از سال 2021 به بعد، با حدود 25.7 میلیون دلار ضرر همراه بود.


منبع : Cryptonews