ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هشدار مقامات سنگاپور درباره باج‌افزار آکیرا که درخواست باج با ارز دیجیتال می‌کند

2024/06/10
18:06
55

مقامات سنگاپور با انتشار یک هشدار مشترک، کسب‌وکارها را نسبت به خطرات ناشی از باج‌افزار آکیرا آگاه کرده‌اند. این باج‌افزار طی یک سال، از بیش از ۲۵۰ سازمان در آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا، حدود ۴۲ میلیون دلار باج (عمدتا با درخواست ارز دیجیتال) را سرقت کرده است.

بر اساس این هشدار، گروهی که پشت باج‌افزار آکیرا قرار دارند، اکنون به طور فعال کسب‌وکارهای سنگاپوری را هدف قرار می‌دهند. در بیانیه پلیس آمده است: «گروه تهدید آکیرا به عنوان یک گروه باج‌افزار وابسته‌محور فعالیت می‌کند و با مدل «باج‌افزار به عنوان سرویس» (RaaS) به سیستم‌های عامل ویندوز و لینوکس حمله می‌کند.»

آژانس امنیت سایبری سنگاپور (CSA)، نیروی پلیس سنگاپور (SPF) و کمیسیون دولتی حمایت از اطلاعات شخصی (PDPC) اخیراً شکایت‌های متعددی از قربانیان این حمله سایبری دریافت کرده‌اند. تحقیقات انجام‌شده توسط اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) نشان می‌دهد که باج‌افزار آکیرا عمدتاً کسب‌وکارها و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار می‌دهد.

اعضای گروه آکیرا معمولاً در ازای بازگرداندن کنترل سیستم‌های رایانه‌ای و اطلاعات داخلی قربانیان، از آن‌ها ارز دیجیتال مطالبه می‌کنند. در واکنش به این حملات، مقامات سنگاپور به کسب‌وکارها توصیه کرده‌اند که باج پرداخت نکنند، زیرا این اقدام تضمینی برای رمزگشایی اطلاعات یا عدم انتشار داده‌های سرقت‌شده توسط عاملان تهدید ندارد. علاوه بر این، ممکن است مجرمین سایبری برای دریافت باج بیشتر، حمله دیگری را ترتیب دهند.

تحقیقات FBI نشان می‌دهد که باج‌افزار آکیرا هرگز با قربانیان تماس نمی‌گیرد و انتظار دارد که آن‌ها خودشان ارتباط برقرار کنند. برای کاهش این تهدید، مقامات توصیه می‌کنند که یک برنامه بازیابی اطلاعات، احراز هویت دو عاملی (MFA)، فیلتر کردن ترافیک شبکه، غیرفعال کردن پورت‌ها و لینک‌های غیرضروری و رمزنگاری کل سیستم را اجرا کنید.


منبع : Cryptobriefing