ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بروزرسانی کلیدی بلاکچین کاردانو، عصر ولتر را نزدیک می‌کند

2024/06/10
18:26
80

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، از نزدیک بودن شبکه کاردانو به مهم‌ترین رویداد تاریخی خود خبر داد. این رویداد، اجرای هاردفورک چانگ (Chang) است که زمینه‌ساز ورود به «عصر ولتر» خواهد شد.

آقای هاسکینسون در تاریخ ۹ ژوئن در پستی اعلام کرد:

«به نظر می‌رسد ماه ژوئن، موعد ارتقاء گره کاردانو به نسخه ۹.۰ باشد. این بدان معناست که زیرساخت بلاکچین کاردانو برای پذیرش هاردفورک چانگ آماده است و تنها نیازمند نصب گره جدید توسط ۷۰ درصد از استخرهای سهام‌گذاری (SPO) می‌باشد. پس از آن، شاهد اجرای هاردفورک و ورود کاردانو به عصر ولتر خواهیم بود.»

عصر ولتر(Voltaire)

بروزرسانی چانگ، لحظه‌ای محوری برای کاردانو محسوب می‌شود، چرا که ابزارها و زیرساخت‌های حیاتی برای پشتیبانی از «عصر ولتر» را معرفی می‌کند.

عصر ولتر، آخرین عناصر مورد نیاز برای دستیابی شبکه به خودبسندگی را فراهم می‌سازد. این عصر، مشارکت‌کنندگان شبکه را قادر می‌سازد تا پیشنهادهایی برای بهبود پروتکل کاردانو ارائه دهند. رأی‌گیری در خصوص این پیشنهادها از طریق فرایند اثبات سهام (PoS) و تفویض اختیار موجود انجام خواهد شد.

علاوه بر این، ولتر یک سیستم خزانه برای تأمین مالی توسعه‌های آتی شبکه ایجاد می‌کند. بخشی از کارمزد تراکنش‌ها به این خزانه اختصاص داده خواهد شد تا صرف هزینه‌های توسعه‌ای شود که از طریق رأی‌گیری توسط ذینفعان شبکه انتخاب می‌شوند.

با عملیاتی شدن این سیستم‌های رأی‌گیری و خزانه، کاردانو به طور کامل غیرمتمرکز شده و دیگر تحت مدیریت IOHK نخواهد بود. در این صورت، جامعه کنترل شبکه را در دست گرفته و با تکیه بر بستر امن و غیرمتمرکز کاردانو، قادر به پرورش و پیشرفت آن خواهد بود.

آقای هاسکینسون در مورد این بروزرسانی اظهار داشت:

«این مهم‌ترین رویداد تاریخی برای کاردانو و کل صنعت بلاکچین است. کاردانو به یک جامعه غیرمتمرکز با مشارکت میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تبدیل خواهد شد. ما از پیشرفته‌ترین سیستم حکومتی بلاکچین، بودجه‌های سالانه، یک خزانه و خرد جمعی کل جامعه برای هدایت خود برخوردار خواهیم بود.»

واکنش احتمالی بازار به رمز ارز ADA

در حالی که هاسکینسون بر پیشرفت‌های فنی حاصل از این بروزرسانی تمرکز دارد، اکثر دارندگان آدا (ADA)، رمز ارز بومی کاردانو، بیشتر نگران تأثیر آن بر قیمت این دارایی هستند.

آدا در سال جاری میلادی با مشکلاتی مواجه بوده است. ارزش بازار این رمز ارز طی ماه گذشته چندین بار به طور موقت از جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر خارج شد.

اگرچه بسیاری از معامله‌گران قیمت فعلی ۰.۴۳۷۶ دلاری آن را دست‌کم گرفته‌شده می‌دانند، عملکرد قیمتی رقبای آن مانند سولانا و اتریوم، بر نگرانی‌ها در خصوص این پروژه افزوده است.

با این حال، هاسکینسون بر این باور است که بنیان‌های مستحکم کاردانو در نهایت به روند صعودی قیمت این دارایی دیجیتال منجر خواهد شد.


منبع : Cryptoslate