ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ریپل همکاری خود را با بانک مرکزی گرجستان برای دیجیتالی کردن اقتصاد محلی تقویت می‌کند

2024/06/11
11:19
42

شرکت ریپل، یک شرکت بزرگ ارز دیجیتال، با همکاری با بانک مرکزی گرجستان (NBG)، برای بررسی راه‌های دیجیتالی کردن اقتصاد محلی، همکاری خود با جمهوری گرجستان را تقویت می‌کند.

بانک مرکزی گرجستان به دنبال همکاری بیشتر با ریپل و ایپام سیستمز برای طرح‌های دیجیتالی شدن است.

در تاریخ ۸ ژوئن، ناتیا تورناوا، رئیس کل موقت بانک مرکزی گرجستان، و وارلام ابانویزه، رئیس بخش توسعه فناوری مالی و نظارتی، با جیمز والیس، معاون بخش تعامل با بانک‌های مرکزی در ریپل، دیدار کردند. این دیدار بر تقویت همکاری در زمینه فناوری مالی و دیجیتالی شدن متمرکز بود.

بانک مرکزی گرجستان در پستی در لینکدین، به طور رسمی این دیدار را اعلام کرد، جایی که والیس مقامات گرجی را به آلیستر براون از ایپام سیستمز، شریک کلیدی ریپل، معرفی کرد. ایپام سیستمز، با دفتر مرکزی در نیوتاون پنسیلوانیا، به دلیل تخصص خود در مهندسی نرم افزار، مهندسی پلتفرم دیجیتال و طراحی محصول دیجیتال شناخته شده است.

والیس با ابراز قدردانی خود گفت:"این دیدار فرصت‌های همکاری بالقوه برای پیشبرد دیجیتالی شدن اقتصاد گرجستان را مورد بحث قرار داد. این ابتکار بر پایه مشارکت موجود بین NBG و ریپل بنا شده است، جایی که ریپل به عنوان شریک فناوری برای پروژه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) گرجستان، لاری دیجیتال، عمل می‌کند."

بانک مرکزی گرجستان پیش از این در سپتامبر ۲۰۲۳ از برنامه‌های خود برای پیشبرد تحقیقات CBDC خبر داده بود و از ۹ شرکت، از جمله ریپل لبز، برای شرکت در پروژه لاری دیجیتال دعوت کرده بود. پس از یک فرآیند انتخاب دقیق با حضور ۹ شرکت، ریپل بر اساس توانایی فنی، بلوغ، ظرفیت، تجربه مرتبط و تعهد به این ابتکار، به عنوان شریک ترجیحی بانک گرجستان انتخاب شد.

مشارکت ریپل با NBG مستلزم اجرای و ارائه برنامه آزمایشی لاری دیجیتال با استفاده از پلتفرم CBDC ریپل است که به تازگی راه اندازی شده است. این پلتفرم موارد استفاده بالقوه لاری دیجیتال را ارزیابی کرده و مزایای آن را برای بخش دولتی، مشا به‌صاحبان کسب و کار و کاربران خرده‌فروش بررسی می‌کند.

نفوذ فزاینده ریپل: ۸۰ درصد از بانک‌های ژاپن برای راه‌حل‌های پرداخت بلاکچینی با ریپل همکاری کرده‌اند

به روز رسانی ماه ژوئن از CNF نشان می دهد که ۸۰ درصد از بانک های ژاپن برای راه حل های پرداخت بلاکچینی با ریپل همکاری کرده اند. این موضوع توانایی فناوری ریپل برای تسهیل تراکنش‌های سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر را نشان می‌دهد.

چنین پذیرش گسترده‌ای در سطح جهانی، نفوذ فزاینده ریپل را برجسته می‌کند. این امر زمینه را برای همکاری‌های جدید، از جمله همکاری با گرجستان، فراهم می‌کند، جایی که راه‌حل‌های بلاکچینی پیشرفته ریپل برای تغییر سیستم‌های مالی در سطح جهانی آماده شده‌اند.

گرجستان تنها کشوری نیست که با ریپل به دنبال راه‌حل‌های CBDC است. این شرکت با چندین کشور در ابتکارات مشابه از جمله بوتان، مونته‌نگرو، کلمبیا و پالائو همکاری داشته است. مشارکت جهانی ریپل در توسعه CBDC نقش مهم آن را در حمایت از تحول دیجیتال سیستم‌های بانکداری مرکزی در سراسر جهان نشان می‌دهد.

بانک مرکزی کلمبیا، Banco de la República، پیش از این با ریپل همکاری کرده بود تا با استفاده از همان پلتفرم CBDC، موارد استفاده فناوری بلاکچین را برای پروژه آزمایشی پزو دیجیتال خود بررسی کند. این مشارکت که با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (MinTIC) و شرکت فناوری بلاکچین Peersyst Technology انجام شد، با هدف ارزیابی کارایی بالقوه یک راه‌حل با استفاده از پلتفرم CBDC بود.

کمک‌های قابل توجه ریپل در پیشبرد راه‌حل‌های ارز دیجیتال در کنفرانس ارز دیجیتال ۲۰۲۳ مورد تقدیر قرار گرفت، جایی که مؤسسه تحقیقات ارزی به دلیل نقش آن در پیشرفت ارز دیجیتال و بهترین ابتکار پایداری، جایزه‌ای به آن اهدا کرد.


منبع : Cryptonews