ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اپل از «Apple Intelligence» و ادغام ChatGPT برای تسهیل دسترسی به هوش مصنوعی برای عموم رونمایی کرد

2024/06/11
14:48
50

شرکت اپل از سیستم هوش مصنوعی شخصی به نام «Apple Intelligence» (Apple Intelligence) و همچنین مشارکت با OpenAI برای ادغام «ChatGPT» در اکوسیستم خود پرده برداشت. این قابلیت‌های جدید که استاندارد تازه‌ای را در زمینه‌ی حفظ حریم خصوصی در حوزه‌ی هوش مصنوعی تعیین می‌کنند، در اواخر سال جاری میلادی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

Apple Intelligence

سیستم «Apple Intelligence» با تلفیق مدل‌های تولید محتوای پیشرفته با در نظر گرفتن بافت و محتوای شخصی کاربر، تجربه‌ای روان و کارآمد را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این سیستم در برنامه‌های مبتنی بر متن قادر به ویرایش و خلاصه‌سازی متون، ایمیل‌ها و مکالمات پیام‌رسان، و همچنین اولویت‌بندی اعلان‌ها خواهد بود.

علاوه بر این، «Apple Intelligence» در برنامه‌های تلفن و یادداشت، قابلیت ضبط، رونویسی و خلاصه‌سازی صدا را ارائه می‌دهد. این سیستم همچنین از طریق قابلیت «محوطه‌ی تصویر» (Image Playground) امکاناتی را برای تولید تصاویر در اختیار کاربران قرار خواهد داد. جستجوی متنی در عکس‌ها، ویرایش‌های اولیه‌ی تصاویر و امکان سازماندهی عکس‌ها به صورت داستانی، از دیگر امکانات جانبی این قابلیت به شمار می‌روند.

دستیار صوتی اپل، سیری، با بهره‌گیری از «Apple Intelligence»، درک بهتری از زبان پیدا خواهد کرد و طیف وسیعی از ویژگی‌های جدید را ارائه خواهد داد، از جمله توانایی کارکرد در سایر برنامه‌های اپل و برنامه‌های شخص ثالث. این قابلیت هم بر اساس پردازش درون-دستگاهی که قبلا انتظار می‌رفت و هم برای درخواست‌های پیچیده‌تر بر محاسبات ابری خصوصی تکیه خواهد کرد.

ادغام ChatGPT

اپل در راستای این همکاری، «ChatGPT» ساخت OpenAI را در iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia ادغام خواهد کرد و به کاربران امکان دسترسی به تخصص آن بدون نیاز به جابجایی بین برنامه‌ها می‌دهد. سیری می‌تواند برای پرسش‌های پیچیده از «ChatGPT» استفاده کند و کاربران می‌توانند مستقیماً با استفاده از قابلیت‌های «ChatGPT» در «ابزارهای نوشتاری» سراسری اپل، محتوا و تصاویر تولید کنند. اپل «ChatGPT» را با سایر برنامه‌ها از جمله «ابزارهای نوشتاری» خود ادغام خواهد کرد و امکان تولید محتوای متنی و تصویری را به کاربران می‌دهد. دسترسی به «ChatGPT» برای کاربران رایگان خواهد بود و نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارد. مشترکین سرویس‌های OpenAI می‌توانند حساب‌های پولی خود را متصل کنند.

انتظار می‌رود ویژگی‌های «Apple Intelligence» و «ChatGPT» در ماه‌های آینده عرضه شوند و برخی از ویژگی‌ها حداکثر تا سال 2025 به تعویق بیفتند.


منبع : Cryptoslate