ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خروج Ark Invest از درخواست 21Shares را تایید کرد.

2024/06/11
14:56
55

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در تاریخ ۱۰ ژوئن، درخواست تغییر قوانین برای ETF اتریوم ProShares را دریافت کرد و خروج شرکت Ark Invest از درخواست همکاری با شرکت ۲۱Shares را تایید نمود.

در حال حاضر این درخواست توسط کمیسیون تایید نشده و تنها به رسمیت شناخته شده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ۴۵ روز برای بررسی این درخواست فرصت دارد که این مهلت قابل تمدید تا ۹۰ روز نیز می باشد. پس از آن، کمیسیون موظف است درخواست را تایید، رد کند و یا برای بررسی بیشتر اقدامات دیگری را انجام دهد.

این پروسه ممکن است باعث شود تاریخ عرضه ETF اتریوم ProShares نسبت به رقبا به تعویق بیفتد. تحلیلگر ETF بلومبرگ، جیمز سیفارت، در مورد زمان‌بندی اظهار داشت: "اولین حس این است که احتمالا این [ETF] همزمان با سایر ETF ها راه اندازی نخواهد شد، اما هیچ چیز قطعی نیست."

بازار بورس نیویورک Arca قصد دارد سهام این صندوق ProShares را لیست و معامله کند.

۲۱Shares می‌تواند بدون Ark به راه خود ادامه دهد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید کرد که صندوق پیشنهادی شرکت ۲۱Shares می‌تواند بدون حضور Ark Invest در عنوان و نقش مشاور فرعی به فعالیت خود ادامه دهد.

این کمیسیون با صرفنظر از تاخیر معمول ۳۰ روزه، این تغییر را از تاریخ ثبت درخواست موثر اعلام کرد. دلیل این اقدام این است که این تغییر به طور قابل توجهی بر محافظت از سرمایه گذار یا رقابت در بازار تأثیر نمی گذارد.

شرکت‌های Ark و ۲۱Shares در تاریخ ۳۱ می اعلام کردند که دیگر در این پروژه با هم همکاری نخواهند کرد. Ark در بیانیه‌ای به تحلیلگر ETF بلومبرگ، اریک بالچوناس، اعلام کرد که "دیگر به سمت یک ETF اتریوم پیش نخواهد رفت" اما دلیل واضحی برای خروج خود ارائه نکرد. این شرکت همچنان در صندوق ETF بیت کوین ARKB فعالیت دارد.

راه اندازی ETF های مبتنی بر اتریوم (Spot ETH) هنوز انجام نشده است

اگرچه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تاریخ ۲۳ می، تغییرات قوانین ۱۹ب-۴ را برای هشت ETF مبتنی بر اتریوم تایید کرد، اما هنوز بیانیه ثبت اس۱ متقاضیان را تایید نکرده است.

بنابراین، متقاضیان هنوز محصولات خود را برای معامله عرضه نکرده اند و تاریخ راه اندازی مشخصی برای ETF های مختلف مبتنی بر اتریوم وجود ندارد.


منبع : Cryptoslate