ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هشدار کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در رابطه با کلاهبرداری‌های عاشقانه مبتنی بر ارزهای دیجیتال

2024/06/11
15:18
58

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) به افراد در جستجوی روابط عاطفی، نسبت به کلاهبرداری‌های عاشقانه مبتنی بر ارزهای دیجیتال هشدار داده است. در این نوع کلاهبرداری، فردی که به صورت آنلاین با او آشنا می‌شوید، وانمود به علاقه‌مندی رمانتیک می‌کند. با این حال، هدف نهایی این فرد، سرقت وجوه شما از طریق "سرمایه‌گذاری" در ارزهای دیجیتال است.

این کمیسیون هشدار می‌دهد که روابط آنلاین که ناگهان به مشاوره سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تغییر جهت می‌دهند، باید به عنوان یک پرچم قرمز جدی تلقی شوند. چرا که این به اصطلاح خواستگارها، اغلب کلاهبردارانی هستند که به دنبال سوءاستفاده مالی از شما هستند.

بر اساس اعلام FTC، کلاهبرداران معمولاً از طریق شبکه‌های اجتماعی با قربانیان ارتباط برقرار می‌کنند، رفتاری صمیمانه از خود نشان می‌دهند و یک ارتباط عاطفی عمیق ایجاد می‌کنند تا اعتماد آن‌ها را جلب نمایند. سپس، وانمود می‌کنند که متخصصان سرمایه‌گذاری هستند و پیشنهاد کمک برای کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند.

این "کارشناسان" ممکن است برای فریب قربانیان، سودهای بالا در کوتاه‌مدت را تضمین کرده و خطرات ذاتی این حوزه را کم‌اهمیت جلوه دهند. گام بعدی آن‌ها، اعمال فشار برای انتقال سریع وجوه از طریق روش‌های غیرقابل ردیابی مانند کارت‌های هدیه، اپلیکیشن‌های انتقال وجه یا ارزهای دیجیتال است. کمیسیون تجارت فدرال تأکید می‌کند که تمامی این ادعاها و اقدامات، به احتمال زیاد یک دروغ بزرگ برای فریب شما طراحی شده‌اند.

کمیسیون تجارت فدرال به صراحت اعلام کرده است: "مهم نیست چه می‌گویند، اگر کسی که به صورت آنلاین با او آشنا می‌شوید، ادعا می‌کند می‌خواهد در سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال به شما کمک کند، این یک کلاهبرداری سرمایه‌گذاری است."

کمیسیون تجارت فدرال خاطر نشان کرد که این کلاهبرداران در ایجاد روابط عاطفی بسیار ماهر هستند و همین امر، فریب مالی آن‌ها را باورپذیرتر می‌کند. قربانیان این حقه‌های عاشقانه، از دست دادن چند هزار دلار تا میلیون‌ها دلار را گزارش کرده‌اند.

این سازمان همچنین به افراد توصیه می‌کند که در صورت مشکوک شدن به کلاهبرداری، بلافاصله ارتباط خود را با فرد مورد نظر قطع کرده و موضوع را به مقامات ذی‌صلاح گزارش دهند.


منبع : Cryptobriefing