ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رئیس بانک مرکزی اروپا، لاگارد عرضه یورو دیجیتال تا پایان دوره‌اش را مطرح کرد

2024/06/11
15:27
62

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB)، اشاره کرده است که ممکن است یورو دیجیتال پیش از پایان دوره‌ی ریاست وی در سال ۲۰۲۷ در اختیار شهروندان اروپایی قرار گیرد. با وجود این، او اذعان داشته است که دستیابی به این هدف مستلزم تسریع روند راه‌اندازی نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی است.

خانم لاگارد در هفتم ژوئن در پاریس به خبرنگاران گفت که نهادهای اتحادیه اروپا پیش از چنین عرضه‌ای نیازمند همکاری و ایجاد یک چارچوب قانونی واحد هستند.

وی بر اساس صورتجلسه اظهار داشت: «ما تنها نهادی نیستیم که روی این موضوع کار می‌کنیم. کمیسیون اروپا و پارلمان اروپا نقش مهمی ایفا خواهند کرد، زیرا آن‌ها چارچوب قانونی صدور یورو دیجیتال را در اختیار ما قرار می‌دهند.»

لاگارد از یورو دیجیتال حمایت می‌کند و بر لزوم آمادگی بانک مرکزی اروپا برای آینده تاکید دارد

یورو دیجیتال، نشان‌دهنده‌ی پول بانک مرکزی به صورت دیجیتال است که راه‌حلی کارآمد و فراگیر برای پرداخت ارائه می‌دهد. این ارز، به عنوان معادلی دیجیتالی برای اسکناس‌های فیزیکی عمل خواهد کرد و با پشتوانه بانک مرکزی اروپا، درست مانند اسکناس‌ها و سکه‌های سنتی، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

لاگارد با تأیید تمایل بانک مرکزی اروپا به راه‌اندازی یورو دیجیتال، آن را گامی کلیدی برای آماده بودن بانک «برای آینده» می‌داند. وی افزود در صورتی که شهروندان اروپایی از روش‌های پرداخت دیجیتال استقبال می‌کنند، پول بانک مرکزی نیز باید به صورت دیجیتال در دسترس باشد.

استقبال اروپایی‌ها از یورو دیجیتال

به نظر می‌رسد علاقه‌ی قابل توجهی در میان اروپاییان به یورو دیجیتال وجود دارد. این موضوع با توجه به حمایت و تبلیغ بانک مرکزی اروپا (ECB) و کمیسیون اروپا از این ایده، چندان دور از انتظار نیست. در واقع، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که نیمی از آلمانی‌ها در کنار گزینه‌های پرداخت فعلی خود، برای استفاده از یورو دیجیتال تمایل دارند.

با وجود اینکه ایده یورو دیجیتال در اروپا در حال جلب توجه است، نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی همچنان وجود دارد. فابیو پانتا، عضو هیئت‌مدیره بانک مرکزی اروپا، پیش‌تر این موضوع را تایید کرد و گفت که یورو دیجیتال با در نظر گرفتن حریم خصوصی طراحی خواهد شد. اما به احتمال زیاد همان سطح ناشناسی را که اسکناس در حال حاضر ارائه می‌دهد، ارائه نخواهد کرد.

وی گفت: «ما تلاش خواهیم کرد ویژگی‌های اسکناس را که مردم از آن‌ها قدردانی می‌کنند و شهروندان ترجیح می‌دهند، یعنی حداکثر سطح حفظ حریم خصوصی، تکرار کنیم.»

مشابه با لاگارد، رئیس بانک مرکزی آلمان، دکتر یواخیم ناگل نیز انتظار راه‌اندازی سریع یورو دیجیتال را ندارد. او پیش‌بینی کرده است که عرضه‌ی این ارز در سال‌های بعد، احتمالاً ۲۰۲۸ یا ۲۰۲۹، انجام شود.


منبع : Cryptonews