ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ریپل، استاندارد کاستدی تحت نظارت NYDFS را تصاحب کرد

2024/06/11
18:31
46

شرکت ریپل با تصاحب کمپانی «استاندارد کاستودی اند تراست» که یک پلتفرم دارای مجوز برای نگهداری دارایی دیجیتال است، گام مهمی در جهت توسعه زیرساخت‌های خود برداشت. این خبر بر اساس بیانیه‌ای در تاریخ ۱۱ ژوئن منتشر شد. استاندارد کاستودی، یک پلتفرم دارای مجوز از اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS) برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال می‌باشد.ریپل پیش‌تر در ماه فوریه قصد خود برای خرید این شرکت را اعلام کرده بود، اما نهایی شدن این توافق منوط به دریافت مجوزهای قانونی لازم بود.

کسب مجوز از اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS)

با نهایی شدن این خرید، ریپل صاحب یک شرکت دارای مجوز از اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS) می‌شود. این اتفاق موجب تقویت مجموعه مجوزهای ریپل در کشورهای مختلف مانند آمریکا و سنگاپور خواهد شد.

این اقدام ریپل، علاوه بر بهبود خدمات برای مشتریان سازمانی، به توسعه محصولات این شرکت و پشتیبانی از راه‌اندازی ابتکارات جدید مانند استیبل‌کوین برنامه‌ریزی‌شده کمک می‌کند.

این دومین خرید بزرگ ریپل در یک سال اخیر به شمار می‌رود. پیش از این، ریپل در ماه می سال گذشته، اقدام به خرید «متاکو» کرده بود که یک پلتفرم دیگر در حوزه نگهداری دارایی دیجیتال برای مؤسسات مالی است. ریپل در این باره اعلام کرد:

«هر دو این اقدامات بر اهمیت و گسترش روزافزون دارایی‌های دیجیتال دلالت دارند؛ از استیبل‌کوین‌ها و ارزهای دیجیتال ملی (CBDC) گرفته تا دارایی‌های واقعی جهان توکن‌شده (RWA) مانند سهام، اوراق قرضه، کالاها، املاک و مستغلات و موارد دیگر.»

این شرکت قصد دارد با تکیه بر وضعیت مالی قوی خود، همچنان به دنبال خریدهای بیشتر و تقویت جایگاه رهبری خود در حوزه بلاکچین باشد.

انتصاب معاون رئیس‌جمهور برای استیبل‌کوین‌ها

جک مک‌دونالد، مدیرعامل استاندارد کاستودی، به فعالیت خود در این سمت ادامه خواهد داد و همچنین به عنوان معاون ارشد بخش استیبل‌کوین ریپل نیز مشغول به کار می‌شود. بر اساس بیانیه این شرکت، مک‌دونالد با «دانش و تخصص گسترده» خود به رهبری تیم استیبل‌کوین و ورود استیبل‌کوین ریپل به بازار کمک خواهد کرد.

طرح ریپل برای راه‌اندازی یک استیبل‌کوین با پشتوانه دلار، همسو با تقاضای روزافزون برای این نوع دارایی‌های دیجیتال در بازار است. ریپل در این باره اعلام کرد:

«بازار به شدت نیازمند استیبل‌کوین‌هایی است که اعتماد، ثبات و کاربرد را به همراه داشته باشند. ریپل با تکیه بر بیش از یک دهه تجربه در ایجاد راه‌حل‌های مالی دنیای واقعی برای مؤسسات جهانی، برای پاسخگویی به این بازار رو به رشد از تجربیات خود بهره خواهد گرفت.»

این استیبل‌کوین که هنوز نام آن اعلام نشده، بر روی شبکه‌های ایکس‌آرپی لجر (XRP Ledger) و اتریوم راه‌اندازی خواهد شد. با این حال، پیش‌تر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با بررسی دقیق قوانین مربوطه، این استیبل‌کوین را به عنوان یک دارایی دیجیتال ثبت‌نشده توصیف کرده است.


منبع : Cryptoslate