ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تتر تا سال 2025 یک میلیارد دلار در استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند

2024/06/12
10:12
53

شرکت تتر، بر اساس اظهارات اخیر مدیرعامل آن، آقای پائولو آردوینو، در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ مبلغ یک میلیارد دلار در استارت‌آپ‌های حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند. این اقدام، بیانگر تعهد تتر به نوآوری و گسترش بازار، بویژه با تمرکز راهبردی بر فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی است.

آقای آردوینو در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرد که تتر از طریق بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر خود، با نام «Tether Investments»، طی سال آینده بیش از یک میلیارد دلار را به توافقات و مشارکت‌های متنوع در حوزه زیرساخت مالی جایگزین، هوش مصنوعی (AI) و بیوتکنولوژی اختصاص خواهد داد.

شایان ذکر است که تیم «Tether Investments» به طور مستمر در حال ارزیابی پیشنهادات متعدد استارت‌آپ‌ها می‌باشد. این استراتژی سرمایه‌گذاری، بخشی از برنامه کلان تتر برای تنوع‌بخشی به فعالیت‌های خود فراتر از استیبل‌کوین موفق‌شان، تتر (USDT)، است که به دلار آمریکا وابسته بوده و هم‌اکنون ارزش بازاری معادل ۱۱2.4 میلیارد دلار دارد.

مجموع سرمایه‌گذاری‌های کلان تتر در دو سال گذشته، حدود ۲ میلیارد دلار بوده است. این اقدامات با هدف افزایش نفوذ مالی در بازارهای نوظهور و کاهش وابستگی به شرکت‌های بزرگ فناوری صورت گرفته است. سودآوری قابل توجه تتر، که با افزایش نرخ بهره تقویت شده، به آن‌ها امکان سرمایه‌گذاری قابل توجه در اوراق خزانه ایالات متحده و سایر اوراق بهادار را داده است.

آقای آردوینو بر اهمیت سرمایه‌گذاری راهبردی در فناوری‌هایی که تسهیل‌کننده واسطه‌زدایی در امور مالی سنتی هستند، تأکید کرد. وی گفت: «ما می‌توانیم محاسبات هوش مصنوعی را به تمام شرکت‌هایی که در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، ارائه دهیم. این موضوع درباره‌ی سرمایه‌گذاری در فناوری‌ای است که به واسطه‌زدایی در امور مالی سنتی کمک می‌کند. یعنی وابستگی کمتری به شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، آمازون و مایکروسافت داشته باشیم.»

با وجود توافقات گذشته با نهادهای نظارتی، استیبل‌کوین USDT تتر همچنان ثبات خود را در برابری یک به یک با دلار حفظ کرده است. عملکرد سودآور این شرکت، با گزارش سود ۴.5 میلیارد دلاری در سه ماهه اول، آن‌ها را به عنوان یک بازیگردان تأثیرگذار در معاملات بزرگ، تثبیت کرده است. برنامه‌های آتی تتر شامل ایجاد یک پلتفرم دیجیتال برای انتشار اوراق قرضه و سهام و همچنین حمایت از ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی است که دامنه فعالیت آن‌ها را فراتر از استیبل‌کوین‌ها گسترش می‌دهد.


منبع : Cryptobriefing