ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هنگ کنگ با تأکید بر انعطاف‌پذیری بالای صندوق‌های ETF رمزارزی، به دنبال تبدیل شدن به قطب منطقه‌ای کریپتو

2024/06/12
16:51
50

در راستای تلاش‌های هنگ کنگ برای تبدیل شدن به قطب منطقه‌ای رمزارز، مقام ارشد مالی این شهر، بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) رمزارزی این کشور، به ویژه امکان پذیره‌نویسی و بازخرید عینی، تأکید کرد.

کریستوفر هویی، وزیر دارایی و خدمات مالی هنگ کنگ، طی یادداشتی که روز سه‌شنبه در وبلاگ خود منتشر کرد، به تشویق سیاست‌های وب ۳ هنگ کنگ در سفرهای هفته گذشته به چندین مجمع اروپایی اشاره نمود و اعلام کرد که دولت مجموعه‌ای از مقررات را برای حوزه رمزارز و توکن‌سازی به اجرا درآورده است.

آقای هویی خاطرنشان کرد: «از حیث نوآوری محصول، هنگ کنگ در ماه آوریل، شاهد عرضه اولین سری از شش صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی دیجیتال در آسیا بود. نکته قابل توجه، پیشگامی هنگ کنگ در ارائه مکانیزم بازخرید عینی است که انعطاف‌پذیری بیشتری را برای سرمایه‌گذاران در فرآیند خرید و فروش واحدهای این نوع از صندوق‌ها فراهم می‌کند.»

با وجود این، به نظر می‌رسد عملکرد صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر رمزارز هنگ کنگ، در مقایسه با همتایان آمریکایی‌شان چندان درخشان نباشد.

بر اساس داده‌های وبسایت The Block، مجموع حجم معاملات روزانه سه صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین هنگ کنگ در روز سه‌شنبه ۶.۶۷ میلیون دلار بود، در حالی که این رقم در روز جمعه ۲.۳۵ میلیون دلار و در روز پنجشنبه ۶.۰۸ میلیون دلار ثبت شده است. لازم به ذکر است که روز دوشنبه در هنگ کنگ تعطیل رسمی بوده است. برای مقایسه، در همین بازه زمانی، ۱۱ صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین در ایالات متحده با حجم معاملات ۱.۱ میلیارد دلار در روز دوشنبه و پس از آن با حجم معاملات ۲.۵۱ میلیارد دلاری در روز جمعه روبرو بوده‌اند.

همانطور که یات سیو، رئیس هیئت مدیره شرکت Animoca Brands هفته گذشته گفت، تنظیم‌کننده‌ها و فعالان صنعت هنگ کنگ در حال حاضر در حال بررسی امکان گنجاندن قابلیت استیکینگ اتریوم در صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتر هستند. این امر می‌تواند به عنوان یک «مزیت رقابتی» برای هنگ کنگ تلقی شود. آقای سیو ابراز امیدواری کرد که این فرآیند بتواند ظرف یک سال جاری عملیاتی شود.

علاوه بر این، آقای هویی، وزیر دارایی، در این یادداشت اشاره کرد که دولت هنگ کنگ در اوایل سال جاری، دومین سری اوراق قرضه توکنایزده چند ارزی را به ارزش کل ۷۷۰ میلیون دلار منتشر کرده است که «نخستین اوراق قرضه سبز دولتی چند ارزی با ماهیت کاملاً دیجیتال در جهان» به شمار می‌رود.


منبع : The block