ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ریپل از Axelar به عنوان پروتکل پل برای زنجیره جانبی EVM استفاده خواهد کرد

2024/06/12
17:13
49

کمپانی ریپل، پشتیبان شبکه بلاکچینی XRP Ledger، نام رسمی سایدچین (زنجیره جانبی) آتی خود را «XRPL EVM sidechain» اعلام کرد. این سایدچین با Axelar بعنوان تنها پروتکل پل ارتباطی برای برقراری اتصال با سایر بلاکچین‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

Axelar یک پلتفرم همکاری‌پذیری است که به کاربران امکان مبادله‌ی XRP با توکن بسته‌بندی‌شده‌ی XRP (eXRP) را می‌دهد. این توکن همچنین به عنوان سوخت اصلی (گس) برای انجام تراکنش‌ها در سایدچین عمل خواهد کرد. توسعه‌ی این سایدچین توسط ریپل و Peersyst با استفاده از evmOS، یک مجموعه‌ی فناوری ماژولار و قابل شخصی‌سازی از Evmos، در حال انجام است.

ریپل اعلام کرده است که استفاده از Axelar موجب «تسهیل» تجربه‌ی کاربری و ارتقای امنیت این شبکه می‌شود. همچنین سابقه‌ی قوی و یکپارچگی‌های موفق Axelar با پروژه‌های بزرگی همچون یونی‌سواپ و مایکروسافت را مورد تحسین قرار داده است.

این تغییر رویکرد، بیانگر حرکت ریپل به سمت Axelar و دور شدن از پل زنجیره‌ای متقابل پیشنهادی خود با نام XLS-38 است. ریپل فرآیند فعلی با XLS-38 را «پیچیده» توصیف کرده است.

«استفاده از دو پل مجزا - XLS-38 برای XRP و Axelar برای سایر توکن‌ها و اجرای قراردادهای هوشمند زنجیره‌ای متقابل - مسیر کاربری را دچار مشکل می‌کند. با تمرکز بر یک پل واحد، فرآیند ساده‌تر شده و در نتیجه، کاربرپسندتر و شهودی‌تر خواهد شد.» - ریپل

این خبر پس از معرفی صندوق جدیدی توسط ریپل در راستای تخصیص ۱ میلیارد XRP به توسعه‌دهندگان بر بستر XRPL، در رویداد جاری XRP Ledger Apex در آمستردام اعلام شد. هدف این صندوق، تقویت توسعه بر روی بلاکچین ریپل در ژاپن و کره جنوبی است. همچنین دو ماه پیش، ریپل از راه‌اندازی قریب‌الوقوع استیبل‌کوین دلاری خود با نام RLUSD (مخفف Real USD) بر روی XRP Ledger و اتریوم در اواخر سال جاری خبر داد.


منبع : The block