ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تلاش رایت پلتفرمز برای تصاحب بیت فارمز با موانع سهامداری مواجه شد

2024/06/12
21:23
51

بیت فارمز در اقدامی دفاعی، طرح‌ "حقوق صاحبان سهام" یا همان "قرص سمی" را به اجرا گذاشت که مانع از خرید بیش از 15 درصد از سهام آن توسط هر سهامدار می‌شود. این اقدام در واکنش به اعلام رایت پلتفرمز مبنی بر افزایش سهام خود در بیت فارمز به میزان کافی برای یک  تصاحب خصمانه صورت پذیرفت.

رایت پلتفرمز با خرید نزدیک به 6 میلیون سهم بیت فارمز در هفته گذشته، مالکیت خود را به 13.1 درصد رسانده است. مدیرعامل رایت پلتفرمز، جناب آقای جیسون لز، از این استراتژی دفاعی انتقاد کرد.

آقای لز در بیانیه ای اعلام کرد: "بیت فارمز بجای مذاکره با حسن نیت، با اجرای 'قرص سمی' خارج از بازار و با سطح محرک پایین تر از حد معمول (20%)، به دنبال ممانعت از هرگونه ادغام است."

پیش از این، رایت پلتفرمز در ماه گذشته پیشنهاد خرید کل سهام بیت فارمز به ارزش تقریبی 950 میلیون دلار را ارائه کرده بود که با مخالفت بیت فارمز مواجه شد.

مالکیت سهام قابل توجه در یک شرکت، به سهامدار حقوقی مانند رأی دادن در هیئت مدیره و اعمال نفوذ بر مدیریت ارشد را اعطا می کند. لذا، خرید سهام با هدف هدایت عملیات شرکت، اقدامی مرسوم تلقی می شود.

با این حال، طرح "قرص سمی" ابزاری است که شرکت ها برای مقابله با تصاحب های خصمانه به کار می گیرند. در این طرح، شرکت با انتشار سهام اضافی، درصد مالکیت سهامدار خریدار را کاهش می دهد.

مبارزه کنونی برای کسب کنترل بیت فارمز، همزمان با دوره ای از آشفتگی داخلی در این شرکت است. در ماه مه، مدیرعامل سابق بیت فارمز، آقای جفری مورفی، بر سر مسائل حاکمیتی از سمت خود برکنار شد.

آقای لز، مدیرعامل رایت پلتفرمز، بر این باور است که آشفتگی داخلی در بیت فارمز، انگیزه آنها برای تصاحب این شرکت را تقویت کرده است. وی افزود: "ما همچنان برای رسیدگی به مسائل جدی حاکمیتی در بیت فارمز و اطمینان از اعمال حق رأی سهامداران در تعیین مسیر آینده شرکت تلاش خواهیم کرد."


منبع : The block