ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تسویه حساب ۴.۴۷ میلیارد دلاری Terraform Labs با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)

2024/06/12
21:31
54

شرکت Terraform Labs، با پرداخت جریمه‌ی ۴.۴۷ میلیارد دلاری به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، به مناقشات حقوقی ناشی از سقوط بازار در سال ۲۰۲۲ که منجر به زیان‌های هنگفت برای سرمایه‌گذاران شد، خاتمه داد. این خبر را خبرگزاری بلومبرگ لاو منتشر کرده است.

این توافق پس از فروپاشی Terraform Labs در سال ۲۰۲۲ حاصل شده است. فروپاشی این شرکت که یکی از بازیگران اصلی حوزه‌ی رمزارز به شمار می‌رفت، خسارتی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار را به سرمایه‌گذاران وارد کرد و تلاطم گسترده‌ای را در بازار رمزارز ایجاد نمود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا توافق مزبور را روز چهارشنبه تایید کرد. با این حال، نهایی شدن این توافق منوط به تصویب قاضی فدرال در نیویورک است. حصول این توافق پس از آن صورت گرفت که هیئت منصفه در یک دادگاه دو هفته‌ای، Terraform Labs و بنیانگذار آن، آقای دو کوون، را در قبال سقوط سال ۲۰۲۲ مسئول شناخت.

پیش‌تر، همانطور که بلومبرگ گزارش داده بود، جریمه‌ی اولیه توسط نهادهای نظارتی ایالات متحده ۵.۳ میلیارد دلار تعیین شده بود. این جریمه در پی اعلام مسئولیت Terraform Labs در قبال اتهامات کلاهبرداری توسط هیئت منصفه‌ی نیویورک در ماه آوریل صادر گردید. با این حال، آقای دو کوون، یکی از بنیانگذاران Terraform Labs، با این استدلال که اکثر استیبل‌کوین‌های فروخته‌شده توسط این شرکت در خارج از آمریکا عرضه شده‌اند، معتقد بود نباید ملزم به پرداخت این جریمه شوند.


منبع : Cryptobriefing