ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تتر در راستای استراتژی سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری، از سبد محصولات جدید خود رونمایی کرد

2024/06/13
17:15
49

شرکت تتر، که به‌عنوان منتشرکننده‌ی پیشروِ استیبل‌کوین شناخته می‌شود، بر اساس گزارش‌ها، آماده‌ی سرمایه‌گذاری بیش از ۱ میلیارد دلار در معاملات مختلف طی سال آتی است. این حرکت، نشان‌دهنده‌ی عزم جدی تتر برای گسترش نفوذ و جاه‌طلبی‌های آن در عرصه‌ی مالی است.

مدیرعامل تتر، آقای پائولو آردوینو، طی پستی در شبکه‌ی اجتماعی X، از رونمایی یک کلاس جدید از محصولات دارایی دیجیتال در تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) خبر داد. جزئیات دقیق این محصولات هنوز منتشر نشده است.

آقای آردوینو پیش‌تر در ماه مه، به برنامه‌های تتر برای تکرار موفقیت استیبل‌کوین USDT با حذف واسطه‌های انحصاری در بازارهای مالی اشاره کرده بود. وی در آن زمان، از توسعه‌ی احتمالی یک ترمینال بازارهای مالی همتا به همتا بر پایه‌ی فناوری Holepunch سخن گفت.

بخش دیگری از استراتژی تتر، تنوع‌بخشی فراتر از محصول USDT است. این شرکت در سال گذشته، فعالیت‌های خود را در چهار حوزه مطرح کرد: امور مالی، داده، آموزش و انرژی. هدف از این بازآرایی، تقویت شبکه‌ی توزیع USDT و سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی و استخراج بیت‌کوین است.

آقای آردوینو با تأکید بر تعهد تتر به این استراتژی، از برنامه‌ی این شرکت برای سرمایه‌گذاری بیش از ۱ میلیارد دلار در معاملات مختلف طی سال آینده خبر داد. وی با اشاره به اهمیت کاهش وابستگی به غول‌های فناوری، اظهار داشت: «این موضوع در مورد سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی است که به حذف واسطه‌ها در امور مالی سنتی کمک می‌کند.»

شایان ذکر است که این تلاش‌های تنوع‌بخشی با بهبود چشمگیر وضعیت مالی تتر هم‌زمان شده است. این شرکت در گزارش سه ماهه اول خود، از کسب سود خالص قابل توجهی به مبلغ بیش از ۴ میلیارد دلار خبر داد. گفتنی است که استیبل‌کوین USDT همچنان با سهم ۷۰ درصدی، بر بازار تسلط دارد.


منبع : Cryptoslate