ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فروپاشی ترافرم لبز پس از توافق با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

2024/06/14
07:55
63

شرکت ترافرم لبز، توسعه‌دهنده پروتکل بلاکچینی Terra که توسط دو کوون تاسیس شد، پس از نهایی شدن توافق با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در پرونده‌ی کلاهبرداری اوراق بهادار، در تاریخ پنجشنبه اعلام کرد که به فعالیت خود خاتمه می‌دهد.

انحلال کامل ترافرم لبز

کریس امانی، مدیرعامل فعلی ترافرم لبز، طی بیانیه‌ای رسمی اعلام نمود که این شرکت با هدف انحلال در آینده تاسیس شده بود و اکنون فرآیند خاتمه‌ی کامل فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

طبق گفته‌های امانی، دارایی‌های باقی‌مانده‌ی این شرکت ورشکسته‌ی حوزه ارزهای دیجیتال به شرکت‌های پالسار فایننس (مدیریت سبد دارایی دیجیتال)، استیشن والت (ارائه‌دهنده‌ی رابط کاربری وب ۳) و انترپرایز پروتکل (شرکت مدیریت DAO) به فروش خواهد رسید.

آقای امانی در این بیانیه اظهار داشت: «بنده به شدت افتخار می‌کنم که توانستیم این شرکت و اکوسیستم آن را علی‌رغم تمامی چالش‌ها، در کنار هم حفظ کنیم و به توسعه‌ی محصولات نوآورانه ادامه دهیم. در صورت پیروزی در پرونده‌ی حقوقی، موقعیت مناسبی برای پیشرفت‌های آتی داشتیم. اما متاسفانه با شکست در دادگاه، دیگر قادر به ادامه‌ی فعالیت نیستیم.»

تسویه حساب با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

جریمه‌ی ۴.۵ میلیارد دلاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه دو کوون و شرکت ترافرم لبز که هم اکنون با رسوایی روبرو است، به میزان قابل توجهی کمتر از مبلغ اولیه‌ی ۵.۳ میلیارد دلاری است که این نهاد نظارتی در ماه آوریل درخواست کرده بود.

وکلای دو کوون با درخواست اولیه‌ی کمیسیون مخالفت کرده و استدلال نمودند که با وجود خسارت ۴۰ میلیارد دلاری به بازار ارز دیجیتال، حداکثر مجازات برای موکلشان نباید از ۱ میلیون دلار تجاوز کند.

وکلای کمیسیون در ضمیمه توافقنامه‌ی تسویه که روز چهارشنبه منتشر شد، نوشتند: «در صورت تایید، این حکم پیشنهادی پیامی بازدارنده و روشن را نه تنها برای مرتکبین تخلفات آشکار، بلکه برای تمامی کسانی که به دنبال فرار از الزامات قوانین اوراق بهادار فدرال با ایجاد استانداردهای رفتاری جدید برای دارایی‌های دیجیتال تحت نظارت این قوانین هستند، ارسال خواهد کرد.»

آینده‌ی نامشخص ترافرم لبز

خبر توافق و تعطیلی متعاقب ترافرم لبز، تنها دو ماه پس از آن رخ می‌دهد که دو کوون در بهار ۲۰۲۲ مسئول سقوط استیبل‌کوین‌های الگوریتمی Terra و Luna شناخته شد.

پس از این سقوط، دو کوون به مدت ماه‌ها با پنهان شدن در نقاط مختلف اروپا و آسیا از مقامات فرار کرد. نهایتا بهار گذشته، وی در حالی که قصد داشت با استفاده از اسناد جعلی از کشور مونته‌نگرو خارج شود، دستگیر شد.

دو کوون از آن زمان در این کشور بالکان به سر می‌برد و در انتظار استرداد احتمالی به ایالات متحده یا کشور مادری‌اش کره جنوبی است. این دو کشور در حال حاضر در خصوص محل محاکمه‌ی وی برای عواقب طرح کلاهبرداری عظیم ارز دیجیتال در حال کشمکش هستند.

گزارش‌های تکمیلی در خصوص تعطیلی این شرکت ارز دیجیتال در هفته‌های آتی منتشر خواهد شد.


منبع : Cryptonews