ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری راهبردی GenTwo  و issuance.swiss برای نوآوری در سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال

2024/06/14
08:01
48

در حرکتی که نویدبخش گسترش گزینه‌های سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال است، GenTwo ، شرکت پیشرو سوئیسی در حوزه گواهی‌های مدیریت‌شده فعال (AMC) و issuance.swiss، ارائه دهنده ابزارهای قابل معامله در بورس (ETP) تحت مدیریت گروه ایپکس، روز ۱۳ ژوئن از همکاری راهبردی خود برای توسعه نسل جدیدی از ETPها و AMCهای نوآورانه خبر دادند.

این مشارکت بر بستر نقاط قوت متقابل این دو شرکت شکل گرفته و با هدف ارتقاء سطح دسترسی سرمایه‌گذاران به طیف وسیعی از ابزارهای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال، به نفع فعالان این حوزه عمل خواهد کرد.

هم‌افزایی تخصص‌ها برای توسعه ابزارهای نوین

این همکاری شامل ارجاع صدور تمامی گواهی‌های مدیریت‌شده فعال (AMC) از سوی issuance.swiss به GenTwo  و همچنین هدایت صدور ETPهای مبتنی بر ارزهای دیجیتال توسط GenTwo  به سمت پلتفرم issuance.swiss است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، مشتریان issuance.swiss می‌توانند از تخصص و فناوری پیشرو پلتفرم GenTwo Proی GenTwo  بهره‌مند شده و فرآیند صدور AMCها را ساده‌سازی و کارآمدتر نمایند. در مقابل، دسترسی مشتریان GenTwo  به تیم‌های مجرب و زیرساخت قدرتمند issuance.swiss، امکان عرضه سریع و حرفه‌ای ETPهای مبتنی بر ارزهای دیجیتال به بازار را فراهم می‌کند.

شایان ذکر است زیرساخت و قابلیت‌های لیستینگ اروپایی issuance.swiss از پشتوانه گروه ایپکس، به‌عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات جهانی و مدیر وجوه با بیش از ۳.۱ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت، برخوردار است.

چشم‌انداز رو به ‌رشد بازار رمزارز سوئیس

همزمان با این همکاری، شاهد تحرکاتی در سطح ملی سوئیس نیز هستیم. گروهی از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در این کشور در تلاش‌اند تا بانک مرکزی سوئیس (SNB) را به منظور افزودن بیت‌کوین به ذخایر خود متقاعد نمایند. این گروه با هدف اصلاح قانون اساسی، قصد دارند طی ۱۸ ماه آینده با جمع‌آوری امضای بیش از ۱۰۰ هزار شهروند سوئیسی، زمینه برگزاری همه‌پرسی را فراهم آورند. در حال حاضر، آن‌ها مشغول نهایی کردن اسناد لازم برای ارائه به دفتر صدراعظمی ایالتی هستند.

بانک مرکزی سوئیس (SNB) نیز خود در حال بررسی راه‌هایی برای توکنایز کردن دارایی‌های مالی است. توماس جوردن، رئیس این بانک، در رویدادی در بازل، به تحقیقات در حال انجام برای یافتن جایگزین‌هایی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) عمده‌فروشی اشاره کرد. پروژه هلوتیا ۳ که در دسامبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، نمونه‌ای از این تلاش‌هاست. در این پروژه، بانک‌های شرکت‌کننده از CBDC عمده‌فروشی فرانک سوئیس برای تسویه معاملات با اوراق قرضه توکنایز شده در بورس دیجیتال SIX (SDX) استفاده می‌نمایند.

جوردن ضمن تاکید بر هدف پروژه هلوتیا ۳ در خصوص در دسترس قرار دادن پول بانک مرکزی توکنایز شده بر روی پلتفرم‌های شخص ثالث و رفع موانع فعلی زیرساخت بازار مالی، به چالش‌های موجود در فرایند توکنایز کردن نیز اذعان داشت.

سوئیس همواره یکی از کشورهای پیشرو در حوزه رمزارزها بوده است. بر اساس گزارشی که در اوایل سال جاری منتشر شد، این کشور با داشتن ۱۳ شرکت مرتبط با توکن که ارزش آن‌ها اکنون به ۱ میلیارد دلار یا بیشتر رسیده است (در مقایسه با ۹ شرکت در سال ۲۰۲۲)، به عنوان قطب شرکت‌های پیشتاز در حوزه رمزارز (یونی‌کورن) در حال ظهور است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که اکوسیستم رمزارز سوئیس-لیختن اشتاین در حال حاضر ۴.۸٪ از کل سرمایه‌گذاری‌های بلاکچین جهانی را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته ۰.۷٪ افزایش یافته است.

دره کریپتو (Crypto Valley) در تسوگ به همراه کانتون‌های (تقسیمات کشوری) ژنو و زوریخ، بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های حوزه رمزارز در سوئیس را جذب کرده‌اند. این مناطق همچنین میزبان بسیاری از ۳۵ دور تامین مالی استارت‌آپ‌های حوزه رمزارز در این کشور هستند.

تسوگ با ۵۱۲ شرکت فعال در حوزه رمزارز، پیشتاز این رقابت است. زوریخ و ژنو به ترتیب با ۲۸۹ و ۱۱۵ شرکت در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رشد فعالیت‌های رمز ارزی فراتر از این سه منطقه‌ی پیشرو نیز قابل مشاهده است. کانتون‌های دیگری مانند تیسینو، وو، برن، اشویتس، لوسرن و نوشاتل نیز شاهد افزایش تعداد شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز بوده‌اند.

لیختن اشتاین، همسایه سوئیس، نیز با داشتن ۶۶ شرکت فعال در حوزه رمزارز، در حال پیشرفت در این عرصه است.


منبع : Cryptonews