ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سهامداران تسلا از ایلان ماسک به دلیل انتقال ادعایی استعدادها و منابع به xAI شکایت کردند.

2024/06/14
08:05
47

سهامداران تسلا در تاریخ ۱۳ ژوئن از مدیرعامل ایلان ماسک و سایر مدیران اجرایی به دلیل غنی سازی xAI به هزینه شرکت خودروسازی شکایت کردند. بر اساس این شکایت، اقدامات ماسک صدها میلیارد دلار برای xAI ارزش ایجاد کرده است که هزینه قابل توجهی برای تسلا به همراه داشته است.

شاکیان ادعا کردند که xAI، یک شرکت هوش مصنوعی که ماسک در سال ۲۰۲۳ تأسیس کرد، کارمندانی را از تسلا جذب کرده است، حداقل ۵۰۰ میلیون دلار از واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) را از تسلا به xAI منتقل کرده و بدون جبران خسارت به تسلا، از داده‌های تسلا برای توسعه xAI استفاده کرده است.

شاکیان همچنین به توییتی اشاره کردند که در آن ماسک اعلام کرده بود که مگر اینکه ۲۵ درصد از حق رأی در خودروساز را به دست آورد، تلاش های هوش مصنوعی را از تسلا دور خواهد کرد. شاکیان گفتند: «ماسک علناً تهدید کرد که فرصت‌های شرکتی را از تسلا دور خواهد کرد مگر اینکه تسلا سهام قابل توجهی به او بدهد.»

این پرونده همچنین به توصیف مکرر ماسک از تسلا به عنوان یک شرکت عمدتاً هوش مصنوعی برای توضیح اینکه چگونه رشد xAI به شرکت آسیب رسانده است، از جمله بیانیه‌ای که در آن ماسک تسلا را «شرکت هوش مصنوعی/رباتیک که برای بسیاری به عنوان یک شرکت خودروسازی به نظر می‌رسد» نامید، اشاره می‌کند.

بر اساس این شکایت، اقدامات ماسک صدها میلیارد دلار برای xAI ارزش ایجاد کرده است که هزینه قابل توجهی برای تسلا به همراه داشته است.

درخواست برای غرامت های متعدد

شاکیان رسماً ماسک را به نقض ادعایی وظایف وفاداری خود در تسلا متهم کرده‌اند. آنها همچنین سایر اعضای هیئت مدیره تسلا را به نقض ادعایی وظایف وفاداری خود به همین شکل متهم کردند. شاکیان همچنین بیان می کنند که هر عضو هیئت مدیره نمی تواند بی طرفانه به تقاضای علیه ماسک رسیدگی کند.

در اتهامی دیگر، شاکیان ماسک را به دلیل جریان کارکنان و منابع بین این شرکت‌ها به غنی‌سازی ناعادلانه متهم کرده‌اند و می‌گویند: «اجازه دادن به ماسک برای حفظ منافع نامناسب غیرقابل قبول است.»

شاکیان از دادگاه خواستند تا خسارت‌های مربوط به جابجایی کارکنان و منابع را به تسلا اعطا کند، ماسک را مجبور به بازپس‌گیری سهام خود در تسلا کند و یک تراست سازنده بر روی سهام ماسک در xAI اعمال کند، از جمله سایر جبران خسارت.


منبع : Cryptoslate