ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیشرفت حاکمیت پالیگان با هاب جدید پروژه آراگون

2024/06/14
20:43
51

پروژه‌ی آراگون، بازیگری شناخته‌شده در حوزه‌ی توسعه‌ی سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز (DAO)، از راه‌اندازی «هاب حاکمیت» اختصاصی برای جامعه‌ی پالیگان خبر داد.

بر اساس بیانیه‌ی منتشر شده در حساب X رسمی پالیگان، هدف از این هاب «توانمندسازی کاربران و توسعه‌دهندگان برای تأثیرگذاری بر توسعه‌ی هسته‌ای فناوری پالیگان» است. این بیانیه افزود: «هاب مذکور با مشارکت دادن جامعه‌ی پالیگان در هر مرحله‌ی فرآیند، تضمین می‌کند که این پلتفرم ماهیت غیرمتمرکز خود را حفظ کرده و همواره با ارزش‌های جامعه‌ی کاربران هماهنگ باشد.»

طبق اعلامیه‌ی رسمی، پروژه‌ی آراگون یک «راهکار جامع حاکمیت» را توسعه داده است که شامل «قراردادهای حاکمیتی برای پروتکل» و همچنین «یک هاب حاکمیت جامعه‌محور» می‌شود.

ماتئوش رزشوفسکی، مدیر بخش حاکمیت پالیگان لبز، اعلام کرد این هاب با هدف اجرای ایده‌هایی که سال گذشته توسط جامعه‌ی پالیگان مطرح شده بود، توسعه یافته است.

آقای رزشوفسکی در این خصوص گفت: «این راه‌حل شامل یک مدل رأی‌گیری کارآمد، امن و غیرمتمرکز است که نیازهای ارتقای قراردادهای هوشمند سیستمی را برطرف می‌سازد. بدین ترتیب، جامعه‌ی پالیگان به‌زودی از طریق هاب حاکمیت مذکور، امکان اعمال نفوذ مستقیم بر مسیر توسعه‌ی پروتکل را خواهد داشت.»

علاوه بر این، پالیگان یک «نمای کلی بصری از چارچوب [حاکمیت]، از ارسال پیشنهاد تا رأی‌گیری و اجرای جامعه» را به صورت آنلاین منتشر نموده است. همچنین، برای بحث‌های تکمیلی پیرامون توسعه‌ی این پروژه، جلسه‌ای در فضای X توسط آراگون و پالیگان راه‌اندازی شده است.

آنتونی لوتنگر، مدیرعامل آراگون X، در بیانیه‌ی مذکور اظهار داشت: «ما با بهره‌گیری از چارچوب ماژولار DAO نسل بعدی خود، آراگون OSx، مفتخریم که ستون‌های حاکمیت پالیگان را عملیاتی کنیم. این پروژه، از قراردادهای حاکمیت پروتکل گرفته تا یک هاب حاکمیت یکپارچه و شفاف، گام بزرگی به سمت تحقق حاکمیت فراگیرتر و غیرمتمرکزتر برای پالیگان به شمار می‌رود.»


منبع : The block