ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

افزایش فعالیت کارگزاری‌های هنگ کنگ در حوزه رمزارز

2024/06/14
20:46
46

بازار هنگ کنگ شاهد افزایش چشمگیر ارائه خدمات مرتبط با رمزارز توسط کارگزاری‌های اوراق بهادار است. این روند با گسترش خدمات رمزارز در کارگزاری سهام و اوراق بهادار Victory Securities آغاز شده و اکنون سایر بازیگران این حوزه نیز در حال ورود به این عرصه و ارائه گزینه‌های معاملات دارایی‌های مجازی به مشتریان خود هستند.

طبق گزارش اخیر نشریه معتبر Securities Times، چندین کارگزاری مطرح هنگ کنگ از جمله Victory Securities، Tiger Securities و Interactive Brokers، اقدام به راه‌اندازی سرویس‌هایی کرده‌اند که به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد به طور مستقیم از طریق پلتفرم‌های آنلاین آن‌ها به معامله بیت کوین و سایر دارایی‌های مجازی بپردازند.

پیشرو بودن Victory Securities در ارائه خدمات استیبل‌کوین

در تاریخ ۱۲ ژوئن، Victory Securities اعلام کرد که این کارگزاری خدمات سپرده‌گذاری و برداشت استیبل‌کوین را برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، از جمله تتر (USDT) و USD Coin (USDC) راه‌اندازی کرده است. این اقدام دسترسی سرمایه‌گذاران به خدمات جدید را از طریق اپلیکیشن اختصاصی VictoryX تسهیل نموده است.

لازم به ذکر است که پیش‌تر، Victory Securities معاملات بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را برای سرمایه‌گذاران خرد (غیرحرفه‌ای) راه‌اندازی کرده بود. این ویژگی‌ها هم‌اکنون در همان پلتفرم ادغام شده‌اند. شایان ذکر است که این کارگزاری در نوامبر ۲۰۲۳ موفق به اخذ مجوز فعالیت با دارایی‌های مجازی از کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) شده است.

Victory Securities در واقع اولین شرکتی بود که مجوزهای لازم برای عملیات دارایی‌های مجازی را به طور کامل دریافت کرد. این مجوزها شامل مجوز نوع ۱ برای معاملات دارایی مجازی، نوع ۴ برای خدمات مشاوره دارایی مجازی و نوع ۹ برای خدمات مدیریت دارایی مجازی می‌شود.

مدیر اجرایی Victory Securities، جناب آقای «کنیس چان»، ضمن اعلام این خبر اظهار داشتند: «اکنون سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق پلتفرم Victory Securities طیف وسیعی از دارایی‌های مجازی را از صرافی‌های مختلف معامله کنند. با راه‌اندازی خدمات جدید سپرده‌گذاری و برداشت استیبل‌کوین، ما می‌توانیم گزینه‌های سرمایه‌گذاری متنوع‌تری را به آن‌ها ارائه دهیم.»

علاوه بر این، این شرکت برنامه‌ریزی کرده است تا با راه‌اندازی یک ویژگی جدید تحت عنوان «تبدیل»، به سرمایه‌گذاران در سرمایه‌گذاری و معامله فوری استیبل‌کوین‌ها یاری رساند. این اقدام قطعا منجر به بهبود چشمگیر تجربه کاربری آن‌ها خواهد شد.

ورود پرقدرت Tiger Brokers به عرصه معاملات رمزارز

علاوه بر موارد مذکور، شرکت کارگزاری Tiger Brokers نیز به طور رسمی در تاریخ ۶ می خدمات معاملات دارایی‌های مجازی را راه‌اندازی کرد. این اقدام فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای ۱۸ رمزارز از جمله بیت کوین و اتریوم را برای مشتریان این کارگزاری فراهم نموده است

Tiger Brokers موفق شد خدمات معاملات رمزارز را با خدمات مالی سنتی نظیر سهام، اختیار معامله، آتیه و اوراق قرضه در پلتفرم اصلی خود یعنی Tiger Trade ادغام کند. این اقدام آن‌ها را به اولین کارگزاری آنلاین در هنگ کنگ تبدیل کرده است که هر دو معاملات رمزارز و سهام را به طور همزمان به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که برخی از کارگزاری‌های پیشرو در هنگ کنگ موفق شده‌اند ۲۵ تا ۳۳ درصد از درآمد خود را از خدمات رمزارز به دست آورند. با توجه به پیشگام بودن این شرکت‌ها در این بخش نوظهور، می‌توان نتیجه گرفت که سود آن‌ها از خدمات رمزارز از هزینه‌های اولیه سرمایه‌گذاری در این حوزه فراتر رفته است.


منبع : Cryptonews