ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک مرکزی سوئیس از راه‌اندازی مرکز نوآوری BIS در تورنتو حمایت کرد

2024/06/14
20:51
42

بانک تسویه بین‌المللی (BIS) با همکاری بانک مرکزی کانادا، مرکز نوآوری تورنتو را افتتاح نمود. این مرکز به عنوان پیشرو در ابتکارات مالی کانادا عمل کرده و نفوذ خود را به سراسر آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب گسترش خواهد داد.

تمرکز بر زیرساخت‌های نوین بازارهای مالی در مرکز نوآوری BIS

مرکز نوآوری BIS در تورنتو، اولین مرکز در آمریکای شمالی و هفتمین مرکز جهانی است که با مشارکت بانک‌های مرکزی مختلف توسط BIS تاسیس شده است. این مرکز تحت رهبری «میگل دیاز» فعالیت می‌کند و هدف آن بررسی و پیاده‌سازی فناوری‌های نوآورانه برای ارتقاء کارایی و فراگیریِ نظام مالی در کانادا، آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب است.

همانطور که در اعلامیه رسمی ذکر شده، مرکز نوآوری BIS بر سه حوزه اصلی تمرکز خواهد داشت:

  • توسعه زیرساخت‌های نسل آینده برای بازارهای مالی
  • ایجاد راهکارهای نظارتی و نظارتی مبتنی بر فناوری‌های نوآورانه (Suptech)
  • پیشبرد و توسعه مفاهیم «مالی باز» (Open Finance)

آقای آگوستین کارstens، مدیر کل بانک تسویه بین‌المللی، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز، اعلام کرد:

«افتتاح مرکز نوآوری تورنتو، دستاوردی مهم برای BIS به شمار می‌رود. این رویداد، نقطه عطفی در تلاش‌های ما برای ساختن نظام مالی آینده از طریق نوآوری و آزمایش به شمار می‌رود و ما را قادر می‌سازد تا به طور کامل این مأموریت را در قاره آمریکا به همراه شرکای متعدد خود در منطقه به سرانجام برسانیم. ما مشتاقانه منتظر همکاری با بانک مرکزی کانادا و سایر بانک‌های مرکزی برای ایجاد یک نظام مالی مدرن‌تر، کارآمدتر و فراگیرتر هستیم.»

واحد نوآوری BIS پیش از افتتاح مرکز تورنتو نیز در زمینه هدایت نوآوری‌های مالی در اقتصاد فعالیت داشته است. این واحد در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۲۴، پروژه FuSSE (موتور تسویه کاملاً مقیاس‌پذیر) را برای نوسازی زیرساخت‌های بازارهای مالی و پاسخگویی به نیازهای عصر دیجیتال راه‌اندازی کرد.

این ابتکار که حاصل همکاری BIS و بانک توسعه بین‌آمریکایی (IDB) است، اولین پروژه در نوع خود به شمار می‌رود و پس از توافق‌نامه امضا شده توسط این دو نهاد در سپتامبر ۲۰۲۳ اجرایی شد.

BIS در راستای تمرکز بر تسهیل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، در ژانویه ۲۰۲۴ از برنامه‌های CBDC برای سال جاری رونمایی کرد تا فاز دوم پروژه «آئوروم» را آغاز کند. BIS همچنین برنامه‌هایی برای کار بر روی تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته و توکن‌سازی در نظر دارد.

در ماه آوریل ۲۰۲۴، BIS پروژه آگورا را برای بررسی توکن‌سازی پرداخت‌های فرامرزی توسط بانک‌های مرکزی راه‌اندازی کرد. پروژه آگورا شامل مشارکت هفت نهاد پولی از مناطق مختلف از جمله انگلستان، سوئیس، مکزیک، کره جنوبی، نیویورک، ژاپن و اروپا است.


منبع : Cryptonews