ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)،جریمه پیشنهادی ریپل را به ۱۰۲.۶ میلیون دلار کاهش داد

2024/06/15
19:54
60

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) مبلغ پیشنهادی خود برای تسویه نهایی پرونده با شرکت ریپل (Ripple Labs) را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بر اساس یک سند حقوقی به تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ که توسط جیمز فیلان، وکیل مدافع ریپل به اشتراک گذاشته شده است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبلغ جریمه پیشنهادی را از ۲ میلیارد دلار به ۱۰۲.۶ میلیون دلار تقلیل داده است.

این تحول جدید، تنها یک روز پس از ارائه "اختیارات تکمیلی" توسط ریپل صورت گرفت. ریپل در این سند حقوقی، جریمه درخواستی ۲ میلیارد دلاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار را غیرمنطقی خوانده بود.

به منظور تعیین مبلغ منصفانه برای تسویه، ریپل به پرونده Terraform Labs و توافقات پیشین کمیسیون بورس و اوراق بهادار با سایر شرکت ها استناد کرده بود. شرکت Terraform روز پنجشنبه با کمیسیون به توافق ۴.۴ میلیون دلاری دست یافته بود.

استدلال ریپل بر این اصل استوار بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار در پرونده های گذشته، با جریمه ای بین ۰.۶ تا ۱.۸ درصد از درآمد متهم موافقت کرده است. بر همین اساس، این شرکت برای حل و فصل اختلاف، پیشنهاد پرداخت ۱۰ میلیون دلار را ارائه کرده بود.

با این حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار در پرونده جدید خود، مقایسه ارائه شده توسط ریپل را نادرست و غیرقابل اعمال بر این پرونده دانسته است. این کمیسیون همچنین توضیح داد که دلیل اصلی جریمه درصدی پایین‌تر برای Terraform Labs، ورشکستگی آن شرکت و موافقت با اقدامات اصلاحی متعدد از جمله سوزاندن تمامی توکن های باقیمانده خود بوده است. به گفته کمیسیون، ریپل با هیچ یک از این شرایط موافقت نکرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در این سند حقوقی اعلام کرد: "شرکت Terraform Labs که در پرونده مذکور متهم بود، ورشکسته شده و از تجارت خارج شده است. این شرکت همچنین کلیدهای دسترسی به تمامی اوراق بهادار دارایی رمزنگاری خود را سوزانده و با بازگرداندن مبلغ قابل توجهی به سرمایه گذاران آن اوراق و برکناری دو نفر از اعضای هیئت مدیره مسئول در زمان تخلفات موافقت کرده است."

این کمیسیون در ادامه افزود: "کمیسیون بورس و اوراق بهادار تمامی این عوامل را در نظر گرفت و بارها به آنها به عنوان حقایقی برای تایید دادگاه بر توافق نهایی تحت قوانین قابل اجرا اشاره کرد. با این حال، ریپل با هیچ یک از این راهکارهای اصلاحی موافقت نکرده است - در واقع، ریپل با هیچ چیز موافقت نمی کند."

کمیسیون بورس و اوراق بهادار نتیجه گیری کرد که خواستار توافق نهایی با ریپل به مبلغ ۱۰۲.۶ میلیون دلار است. این مبلغ به میزان قابل توجهی کمتر از جریمه درخواستی اولیه است، اما همچنان برای جلوگیری از سوء رفتارهای آتی در بازار اوراق بهادار ضروری تلقی می شود.

دعوای حقوقی بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار و ریپل از دسامبر ۲۰۲۰ در جریان است. در آن زمان، کمیسیون ادعا کرده بود که XRP، توکن اصلی ریپل، یک اوراق بهادار ثبت نشده است.

در حالی که قاضی پرونده در جولای ۲۰۲۳  حکم داد که  XRP در فروش های برنامه ای یک اوراق بهادار محسوب نمی شود و کمیسیون نیز اتهامات علیه مدیران ریپل را رد کرد، اما شکایت علیه خود شرکت ریپل همچنان ادامه دارد و تاریخ دادگاه هنوز مشخص نشده است.


منبع : Cryptobriefing