ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بایننس، ZKSync را با جفت‌های معاملاتی جدید و برنامه توزیع توکن لیست می‌کند

2024/06/17
11:28
51

بر اساس اعلامیه رسمی بایننس، این صرافی در تاریخ ۱۷ ژوئن، ZKSync را لیست می‌کند و امکان معامله برای جفت‌های معاملاتی ZK/BTC، ZK/USDT، ZK/FDUSD و ZK/TRY را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند از همین حالا توکن‌های ZK را برای آماده‌سازی معاملات، واریز کنند. امکان برداشت توکن‌ها نیز از تاریخ ۱۸ ژوئن، ساعت ۸:۰۰ صبح به وقت هماهنگ جهانی (UTC) فعال خواهد شد.

برنامه توزیع توکن برای کاربران فعال ZKSync

علاوه بر لیست کردن توکن، بایننس برنامه‌ای برای توزیع توکن ZK در نظر گرفته است. این برنامه از ۱۷ ژوئن تا ۱۶ جولای اجرا خواهد شد و طی آن، ۱۰.۵ میلیون توکن میان حداکثر ۵۲,۵۰۰ کاربر بایننس که معیارهای فعالیت خاصی را در شبکه ZKSync Era داشته‌اند، توزیع خواهد شد.

شرایط دریافت توکن رایگان (ایردراپ)

برای واجد شرایط بودن جهت دریافت توکن رایگان، کاربران باید حداقل ۵۰ تراکنش را در شبکه ZKSync Era  بین فوریه ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ انجام داده باشند. این تراکنش‌ها باید در حداقل هفت ماه مجزا طی این دوره ۱۴ ماهه صورت گرفته باشند.

آدرس‌های واجد شرایط برای دریافت توکن رایگان نباید پیش از این توکن ZK را از طریق برنامه توزیع توکن رسمی ZK Nation دریافت کرده باشند. همچنین، آدرس دریافت نباید به هیچ قرارداد هوشمند، صرافی متمرکز یا بریج (پل بلاکچینی) مرتبط باشد.

اعتراضات به برنامه توزیع توکن رسمی

عرضه اولیه توکن ZK پیش از این به دلیل جنجال بر سر توزیع توکن، منجر به کاهش قابل توجهی در کل ارزش قفل‌شده (TVL) آن شد. بر اساس داده‌های DeFiLlama، با ابراز نارضایتی کاربران اولیه از نحوه تخصیص، TVL به حدود ۱۲۸ میلیون دلار کاهش یافت.

این شرکت اعلام کرده بود که ۱۷.۵ درصد از کل عرضه ۲۱ میلیارد توکنی، از طریق یک توزیع توکن یک‌باره‌ به کاربران اولیه اختصاص خواهد یافت. طبق این برنامه، ۱۶.۱ درصد توکن‌ها به تیم، ۱۷.۲ درصد به سرمایه‌گذاران و مابقی برای حمایت از ابتکارات اکوسیستم در نظر گرفته شده بود.

بسیاری از کاربران اولیه احساس می‌کردند که توزیع توکن عادلانه نیست. آن‌ها سقف پایین حترین حداکثر تخصیص را به عنوان یک مشکل کلیدی عنوان کردند که همچنان منجر به نارضایتی و واکنش منفی نسبت به توزیع توکن رایگان شد.


منبع : Cryptonews