ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پاول رایان، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، از این کشور خواست تا با استفاده از استیبل‌کوین‌ها با چین مقابله کند.

2024/06/17
11:39
55

سیاست‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال به وضوح شروع به تأثیرگذاری بر رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کرده‌اند، به طوری که گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات دولت بایدن قصد دارند در میزگرد سیاست‌گذاری به میزبانی نماینده رو خانا (دموکرات از کالیفرنیا) شرکت کنند و رئیس جمهور سابق ترامپ حمایت خود را از حفظ شرکت‌های ارز دیجیتال در داخل کشور اعلام کرده است.

اکنون، پاول رایان، رئیس سابق مجلس نمایندگان که تحت ریاست جمهوری اوباما و ترامپ به عنوان بالاترین مقام جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان خدمت کرده و در سال ۲۰۱۹ بازنشسته شد، به این بحث پیوسته و از قانون‌گذاران در واشنگتن خواسته تا به ایجاد یک چارچوب قانونی "سالم و قابل پیش‌بینی برای استیبل‌کوین‌ها" در ایالات متحده فکر کنند. رایان اکنون در شورای سیاست‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز متمرکز بر ارز دیجیتال به نام پارادایم فعالیت می‌کند.

رایان در مقاله‌ای که اخیراً در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده، استدلال کرده که یکی از پاسخ‌هایی که قانون‌گذاران باید در مواجهه با کوه رو به افزایش بدهی آمریکا در نظر بگیرند، پذیرش استیبل‌کوین‌هاست، که این بدهی را در بازارهای بین‌المللی جذاب‌تر می‌کند و احتمال ناکامی در حراج بدهی را که به گفته رایان می‌تواند "بازارها را متلاطم کرده و اعتبار آمریکا را به شدت تضعیف کند" کاهش می‌دهد.

رایان در این مقاله استدلال می‌کند که "اگر سایر کشورها در تقویت نفوذ ارزهای خود موفق باشند و در عین حال بدهی‌های خزانه‌داری آمریکا را کنار بگذارند، آمریکا باید راه‌های جدیدی برای جذاب‌تر کردن دلار پیدا کند. استیبل‌کوین‌های پشتیبانی شده با دلار یک پاسخ هستند."

رایان اشاره می‌کند که چین از فناوری دلار دیجیتال از طریق ارز دیجیتال بانک مرکزی خود به نام یوان الکترونیکی بهره برده است. بانک HSBC چین اخیراً به عنوان اولین بانک خارجی در این کشور خدمات بانکی با استفاده از یوان الکترونیکی ارائه کرده، هرچند این ارز در بین شهروندان عادی هنوز محبوبیت چندانی کسب نکرده است، طبق گزارش قبلی The Block.

رایان استدلال می‌کند: "آمریکا نمی‌تواند در حالی که بزرگترین رقیب بین‌المللی‌اش از تقاضای نهفته برای پول دیجیتال امن و راحت استفاده می‌کند، دست روی دست بگذارد." وی اشاره می‌کند که چین و عربستان سعودی که در گذشته از خریداران بزرگ بدهی آمریکا بودند، "به طور فزاینده‌ای به دنبال گزینه‌هایی برای تسویه پرداخت‌ها خارج از سیستم دلاری هستند."

رایان مراقب بود که از یک ارز دیجیتال مشابه بانک مرکزی در آمریکا حمایت نکند و بیان کرد: "برخلاف زیرساخت‌های مالی دیجیتال چین، استیبل‌کوین‌های پشتیبانی شده با دلار که بر روی بلاک‌چین‌های عمومی و بدون مجوز صادر می‌شوند، با ارزش‌های عمیق آمریکایی آزادی و باز بودن همراه هستند." رایان توضیح نداد که کدام استیبل‌کوین‌ها را به طور خاص می‌خواهد ترویج دهد.

رایان با درخواست برای یک تلاش دو حزبی جهت ایجاد یک چارچوب قانونی سالم و قابل پیش‌بینی برای استیبل‌کوین‌ها در کنگره به پایان رساند. "در یک سال انتخاباتی، با توجه به تمام سیاست‌های زشت پیش‌رو، قطعاً به یک پیروزی نیاز داریم." رایان نوشت.


منبع : The block