ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیام های رد و بدل شده بین Do Kwon و Daniel Shin، حاکی از قصد اولیه برای تقلب در Terraform Labs

2024/06/17
18:43
54

دادستان های کره جنوبی شواهدی را ارائه کرده اند که نشان می دهد Do Kwon، هم بنیانگذار Terraform Labs، و Hyun-seong Shin، مدیرعامل سابق Chai، ممکن است از همان ابتدای فعالیت، قصد فریب سرمایه گذاران را داشته اند.

دادسرای ناحیه جنوبی سئول با ارائه بیانیه کتبی به دادگاه Shin، ادعای رد و بدل شدن پیامی در ماه مه ۲۰۱۹ بین Kwon و Shin در رابطه با اپلیکیشن پرداخت "Chai" را مطرح نموده است.

بر اساس ادعای دادستان ها، این مکالمه نشان دهنده پیشنهاد Kwon برای ایجاد "تراکنش های غیرواقعی با ظاهری واقعی" به منظور افزایش مصنوعی فعالیت برنامه است. رسانه های محلی گزارش کرده اند که Shin ظاهرا با پیشنهاد "تست آن در مقیاس کوچک" پاسخ داده است.

آیا Do Kwon از ابتدا قصد فریب سرمایه گذاران را در سر داشت؟

دادستان ها بر این باورند که رد و بدل پیام بین Kwon و Shin، "قصد فریب سرمایه گذاران از طریق دستکاری تراکنش های مرتبط با Terra" را نشان می دهد. آن ها معتقدند که این شرکت با انجام تراکنش های جعلی، به دنبال افزایش مصنوعی حجم معاملات برای جذب سرمایه گذاری بوده است.

Shin و نمایندگان وی اتهامات را رد کرده و فروپاشی Terra و Luna را به رهبری Kwon و فشارهای خارجی نسبت داده اند. قابل ذکر است که این مکالمه همچنین بخشی از پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه Kwon در ناحیه جنوبی نیویورک بود. هیئت منصفه آمریکا در ماه آوریل رای خود را به نفع SEC صادر کرده و فعالیت های متقلبانه Kwon را تایید کرد.

Terraform Labs با پرداخت ۴.۴۷ میلیارد دلار جریمه موافقت می کند

دادخواست SEC که در سال ۲۰۲۱ تنظیم شد، Terraform Labs و هم بنیانگذار آن را متهم به گمراه کردن سرمایه گذاران در مورد ثبات Terra کرد که منجر به ضررهای مالی قابل توجهی شد. به دنبال رای هیئت منصفه، توافقی به ارزش ۴.۴۷ میلیارد دلار حاصل شد که Kwon را ملزم به پرداخت جریمه سنگین و جبران خسارت سرمایه گذاران (حدود ۶.۱ تریلیون وون) می کرد.

Kwon که اندکی قبل از سقوط Terra Luna در آوریل ۲۰۲۲ از کره جنوبی فرار کرد، پس از دستگیری به دلیل جعل پاسپورت، در مونته نگرو باقی ماند. دادستان های ایالات متحده در نیویورک او را به هشت اتهام از جمله کلاهبرداری اوراق بهادار متهم کرده اند. در حال حاضر، ایالات متحده و کره جنوبی درگیر یک کشمکش برای استرداد او هستند.


منبع : Cryptonews