ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تتر، از «آلی» دارایی دیجیتال جدید با پشتوانه طلا رونمایی کرد

2024/06/17
18:46
54

شرکت تتر، پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال، امروز از راه‌اندازی «آلی» (Alloy) خبر داد. آلی، یک کلاس جدید از دارایی‌های دیجیتال با پشتوانه طلا است که توسط شرکت‌های تابعه تتر، مون گلد آمریکای شمالی و مون گلد السالوادور، توسعه یافته است. این محصول نوآورانه، ثبات طلا را با کارایی و انعطاف‌پذیری ارزهای دیجیتال ترکیب می‌کند.

اولین توکن این پلتفرم، aUSD، یک استیبل‌کوین با پشتوانه مازاد طلای تتر (XAUT) است که ارزش آن به دلار آمریکا وابسته است. این وثیقه‌گذاری مازاد، ثبات قیمتی aUSD را تضمین می‌کند. کاربران می‌توانند با قفل کردن طلای تتر به عنوان وثیقه، اقدام به ضرب aUSD در شبکه اصلی اتریوم نمایند.

علاوه بر این، پلتفرم آلی امکان ایجاد طیف وسیعی از دارایی‌های دیجیتال با پشتوانه را فراهم می‌کند و بدین ترتیب، قابلیت‌های مدیریت دارایی را برای موسسات و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای گسترش می‌دهد.

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، ضمن ابراز خرسندی از این رویداد، اعلام کرد: «معرفی آلی، نقطه عطفی هیجان‌انگیز در عرصه دارایی‌های دیجیتال است. این راه‌حل نوآورانه، مجموعه‌ای از دارایی‌های دیجیتال با پشتوانه طلا و اتصال به ارزهای باثبات را ارائه می‌دهد. در حالی که مکانیزم تثبیت آلی با استیبل‌کوین‌های سنتی مانند USDT متفاوت است، ما مشتاقانه منتظر تعامل آن با سایر اجزای بازار دارایی‌های دیجیتال هستیم. همچنین، قصد داریم این فناوری را در پلتفرم آتی توکن‌سازی دارایی‌های دیجیتال خود نیز ادغام نماییم.»

لازم به ذکر است که تتر در سال جاری میلادی، اقدامات قابل توجهی را در راستای توسعه اکوسیستم بلاک‌چین انجام داده است. اخیراً، آقای آردوینو از برنامه تتر برای سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در استارت‌آپ‌های حوزه بلاک‌چین تا سال ۲۰۲۵ خبر داد. این شرکت همچنین با تمرکز بر محتوای آموزشی، هوش مصنوعی، داده و استخراج بیت‌کوین، در حال توسعه فعالیت‌های خود فراتر از حوزه محصولات رمزنگاری است. معرفی آلی، پس از ثبت رکورد سود تتر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ صورت می‌گیرد.


منبع : Cryptobriefing