ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دیوان عالی آمریکا شکایت علیه انویدیا در مورد استخراج رمزارز را بررسی می‌کند

2024/06/18
10:52
48

شرکت انویدیا، پیشرو در تولید تراشه‌های هوش مصنوعی، به دنبال نقض حکم دادگاه بدوی است که پرونده‌ای علیه این شرکت را به دلیل اظهارات گمراه‌کننده در خصوص میزان فروش به بازیگران حوزه رمزارز، احیا کرده است.

دیوان عالی ایالات متحده پذیرفته است تا درخواست تجدید نظر شرکت انویدیا را بررسی کند. این درخواست مربوط به پرونده‌ای است که این شرکت را متهم به گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران در مورد میزان فروش محصولاتش به صنعت رمزارز می‌کند.

شکایت علیه انویدیا: این پرونده توسط شرکت سرمایه‌گذاری سوئدی E. Ohman J:or Fonder AB طرح شده و خواستار دریافت خسارت مالی نامشخص از انویدیا است.

ادعای شاکی: شاکیان ادعا می‌کنند که اظهارات انویدیا و مدیران آن در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، که تأثیر خریدهای مرتبط با رمزارز بر رشد درآمد شرکت را کم‌اهمیت جلوه می‌داد، نقض قانون بورس اوراق بهادار ۱۹۳۴ محسوب می‌شود. آن‌ها استدلال می‌کنند که این اظهارات ناقص، سرمایه‌گذاران و تحلیلگرانی را که به دنبال درک تأثیر استخراج رمزارز بر کل کسب‌وکار انویدیا بودند، را گمراه کرده است.

روند دادگاه: قاضی دادگاه بدوی، Haywood Gilliam Jr. در ابتدا این پرونده را در سال ۲۰۲۱ رد کرد، اما دادگاه تجدید نظر حوزه نهم ایالات متحده در سانفرانسیسکو با رأی ۲ به ۱ آن را احیا کرد. دادگاه تجدید نظر نهم تشخیص داد که شاکیان به طور کافی ادعا کرده‌اند که جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، «اظهارات نادرست یا گمراه‌کننده‌ای انجام داده و این کار را به طور آگاهانه یا بی‌احتیاطی انجام داده است»، که به پرونده آنها اجازه ادامه می‌دهد.

اعتراض انویدیا: انویدیا با طرح درخواست تجدید نظر در دیوان عالی، استدلال کرده است که رأی دادگاه تجدید نظر نهم، «راه را برای دعاوی سواستفاده و گمانه‌زنی» باز می‌کند. دیوان عالی پرونده انویدیا را برای دوره بعدی خود در اکتبر بررسی خواهد کرد.

پیشینه استخراج رمزارز و انویدیا: در سال ۲۰۱۸، تراشه‌های انویدیا به دلیل کاربردشان در فرآیند استخراج رمزارز، که شامل حل معادلات ریاضی پیچیده برای ایمن‌سازی پروتکل‌های رمزارز مبتنی بر الگوریتم اثبات کار مانند بیت‌کوین است، محبوبیت زیادی به دست آوردند. در سال ۲۰۲۱، انویدیا کارت گرافیک CMP 70HX را معرفی کرد که بر اساس فرآیند ۸ نانومتری ساخته شده و به طور خاص برای استخراج رمزارز طراحی شده بود.

نارضایتی خریداران: در آن زمان، انویدیا به دلیل اولویت دادن به فروش محصولات خود به استخراج‌کنندگان رمزارز، از سوی خریداران پردازنده‌های گرافیکی، به ویژه گیمرها و متخصصان ویدیو که به پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند نیاز داشتند، مورد انتقاد قرار گرفت. این شرکت در سال ۲۰۲۲ برای حل و فصل اتهامات مربوط به افشای نادرست تأثیر استخراج رمزارز بر صنعت بازی، مبلغ ۵.۵ میلیون دلار به مقامات آمریکایی پرداخت کرد.

وضعیت فعلی: در حال حاضر، ارزش بازار انویدیا به طور قابل توجهی افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل موقعیت آن به عنوان یکی از بهره‌مندان اصلی از رونق هوش مصنوعی است. طبق گزارش های اخیر ، پس از گزارش درآمد ۲۶ میلیارد دلاری انویدیا برای سه ماهه اول سال جاری، توکن‌های هوش مصنوعی مرتبط با رمزارز، افزایش همسویی را نشان دادند.


منبع : Cryptobriefing