ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دو مدیر سابق بانک چینی 248 میلیون دلار را از طریق رمزارز پولشویی کردند

2024/06/18
17:42
38

بر اساس کشفیات یک بانک محلی در چین، دو مدیر سابق این بانک، یک سهامدار پیشین و سایر افراد مظنون، در یک طرح اختلاس و پولشویی با استفاده از ارزهای دیجیتال مشارکت داشته‌اند. روزنامه ملی کسب و کار چین گزارش داد که مبلغ وجوه غیرقانونی تبدیل شده به ۱.۸ میلیارد یوان (معادل ۲۴۸ میلیون دلار آمریکا) است.

اسناد دادگاه حاکی از آن است که فردی مظنون با نام خانوادگی چن، با ۴۴ سال سن، به مدیران سابق بانک هولو دائو، واقع در شمال شرق چین، برای پولشویی حداقل ۲۵۰ میلیون یوان (حدود ۳۴.۴ میلیون دلار) از طریق حساب‌های بانکی خود کمک کرده است.

گزارش‌ها حاکی  از آن است کع در آگوست ۲۰۲۰، لی یولین، دبیرکل سابق حزب بانک هولو دائو، لی شیائودونگ، رئیس جمهور موقت سابق آن، به همراه دو مظنون دیگر، متهم به اختلاس ۲.۶ میلیارد یوان با ادعای تسویه حساب دارایی‌های غیرجاری شده‌اند. بر اساس ادعاها، این افراد در ماه بعد، بیش از ۱.۸ میلیارد یوان را به طور غیرقانونی به ارز خارجی تبدیل کرده و وجوه مذکور را به حساب‌های بانکی شرکت‌های تحت کنترلشان در هنگ کنگ منتقل نموده‌اند.

بر اساس این گزارش، این افراد در سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۰ اقدام به خرید ارزهای دیجیتال از طریق گروه‌های چت ویچت، از جمله گروهی با نام «دِیر لانگمن»، کرده‌اند. سپس با استفاده از سایر فروشندگان، ارزهای دیجیتال را به خارج از کشور فروخته‌اند. عواید حاصل شده به دلار آمریکا تبدیل شده و به حساب‌های بانکی متعلق به شرکت‌های هنگ کنگی ارسال گردیده است.

دادگاه چن را به جرم پولشویی مجرم شناخته و علاوه بر جریمه ۲ میلیون یوانی، وی را به ۲ سال و ۳ ماه حبس محکوم کرده است. پرونده‌های مربوط به اتهامات سوء رفتار مدیران دیگر در رویه‌های قانونی مجزا مورد رسیدگی قرار گرفته است.


منبع : The block